Mercedes a anuntat recent ca, intr-un viitor apropiat, isi va echipa o parte dintre motoarele pe benzina cu filtru de particule. Pentru inceput, aceasta tehnologie a fost rezervata varfului de gama, Clasa S, dar va fi implementata si pe alte modele din gama.
La randul sau, si Grupul Volkswagen a anuntat zilele trecute ca va instala, progresiv, filtre de particule pe motoarele sale pe benzina, incepand de anul viitor. Astfel, viitoarele motoare TSI si TFSI ale Grupului Volkswagen (marcile Volkswagen, Audi, SEAT si Skoda) vor fi echipate cu aceste filtre, incepand de la mijlocul anului 2017. Primul motor TSI al grupului german echipat cu un astfel de filtru va fi cel de 1,4 litri de pe nou VW Tiguan, urmat apoi de agregatul 2.0 TFSI de pe noul Audi A5.
Prezente initial pe motoarele diesel, filtrele de particule isi fac intrarea acum si in categoria blocurilor pe benzina. Scopul acestor filtre este de a contribui la incadrarea motoarelor in viitoarele norme antipoluare, din ce in ce mai severe in privinta oxizilor de azot.