Sibiu Rally Challenge a inceput joi seara cu startul festiv in Piata Mare a orasului, dupa care cele 68 de echipaje au avut programata o sesiune de teste pe strazile din centrul orasului. „Editia din acest an este o competitie de regularitate in care nu viteza joaca rolul principal, iar traseul special prin centrul orasului a fost doar prima provocare pentru echipajele inscrise la Sibiu Rally Challenge”, a spus Sorin Itu, organizatorul evenimentului.
La startul evenimentului au fost 68 de modele, cel mai vechi fiind un Austin 20/4 Sedan Tourer din 1924 cu care au luat startul Lucian-Gabriel Balan si Costel Racu.
Vineri, in prima zi a Sibiu Rally Challenge, concurentii au avut de parcurs un total de 140,31 km. Traseul a trecut prin Ocna Sibiului, Loamnes, Gusu, Ludos, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobarca, Poiana Sibiului, Rod, Tilisca, Gales, Saliste, Vale, Sibiel, Orlat, Gura Raului, Rasinari, Cisnadioara si retur in Sibiu. „Am ales un traseu care scoate in evidenta cele mai frumoase zone din Sibiu. Unul dintre obiectivele principale ale evenimentului este sa promovam orasul si judetul la nivel international si cred ca am reusit sa facem acest lucru foarte bine”, a spus Sorin Itu.
Sambata, in ziua a doua a Sibiu Rally Challenge, echipajele au cucerit Transfagarasanul. Startul s-a dat la ora 08,30, din Piata Mare a orasului Sibiu, iar pilotii au trecut prin localitatiile Sura Mare, Slimnic, Rusi, Seica Mare, Agarbiciu, Axente Sever, Copsa Mica, Tarnava, Medias, Brateiu, Sarosi pe Tarnave, Biertan, Richis, Pelisor, Barghis, Ighisu Vechi, Altana, Nocrich, Cornatel, Nucet, Sacadate, Porumbacu de Jos, Scoreiu, Cartisoara, Balea Cascada, Balea Lac si apoi retur spre Sibiu, pe un traseu cu o lungime de aproape 290 km.
Sosirea a avut loc in Piata Mare a orasului, unde s-a desfasurat si festivitatea de premiere. Dupa cele trei zile de competitie, echipajul Gabriel Stanciu / Bogdan Iancu pe un Ford Escort MK 1 din 1975 a reusit sa castige, podiumul Sibiu Rally Challenge in Campionatul Raliurilor de Regularitate pentru vehicule istorice si in campionatul Federatiei Internationale pentru Vehicule Istorice fiind completat de echipajele Dan Florea / Madalin Necula cu un Mercedes-Benz 450 SLC din 1973 si Petros Vasilopoulos / Stamatis Psyloglou cu un Ford Capri GT din 1973.
La categoria Speed Challenge au luat startul 11 echipaje care, vineri si sambata, au parcurs doua probe speciale pe Calugaru si Transfagarasan. Victoria i-a revenit echipajului Costel Casuneanu / Carmen Poenaru cu un Ford Escort WRC din 1996, iar podiumul a fost completat de Calin Bucur / Cezara Balaiita pe un Suzuki Swift Sport din 1993 si Lorincz Borbely / Horatiu Anghel cu un BMW 2002 TI din 1968.
„Am reusit sa atragem inca din primul an in acest format o serie de modele legendare ale unor constructori precum Ferrari, Porsche, Rolls Royce sau BMW. Am avut la start o masina de 92 de ani care a concurat cu succes si a reusit chiar sa ajunga pana sus la Balea Lac. A fost un eveniment senzational si as vrea sa le multumesc tuturor celor care au fost alaturi de noi”, a mai spus Sorin Itu.