Conceptul X-Class, dezvaluit de Mercedes zilele trecute, prefigureaza viitorul pick-up de o tona sarcina utila, asteptat la comercializare undeva la finele anului 2017. Este primul pick-ul din istoria Mercedes si, mai mult decat atat, primul model de acest gen produs de catre un constructor premium.
Noul model este rod al colaborarii dintre Daimler si Alianta Renault-Nissan. La fel ca la Alaskan de la Renault, o parte din subansamble sunt folosite in comun cu Nissan NP300. Va fi produs in uzina Renault de la Cordoba, in Argentina, precum si in fabrica Nissan de la Barcelona.
Pentru a diferentia cat mai clar propriul produs fata de cele ale partenerilor, Mercedes nu s-a zgarcit in privinta dotarilor si finsiajelor, chiar daca este vorba de un vehicul utilitar. Plansa de bord, de pilda, a preluat o serie de elemente de la Clasa C si Clasa V, cu un display gen tableta si touchpad. Modelul dispune, de asemenea, de numeroase sisteme de asistenta la condus, in dotarea standard.
In privinta motorizarilor, Mercedes a anuntat un diesel V6 asociat cu transmisia integrala 4Matic.
Prevazut initial pentru anul 2020, primul pick-up Mercedes va debuta mai repede in Europa, dupa care va fi comercializat si in Africa de Sud, Australia si America Latina. Clientela-tinta este formata din familiile active, „aventurierii”, individualistii aflati in cautare de produse in trend, precum si conducatorii de firme si proprietarii de terenuri.
Segmentul modelelor pick-up de aceasta anvergura reprezinta in prezent 14,1% din piata australiana, 11,6% din cea argentiniana si 5% din cea braziliana. In Europa, segmentul este mult mai slab reprezentat – 1,3% in Marea Britanie, 0,8% in Rusia si 0,5% in Germania.