Din 2012, subiectul marcii low cost din Grupul Volkswagen revine constant in presa, insa gigantul german a continuat sa pastreze tacerea pe aceasta tema. In fine, inceputul anului 2017 a adus mult asteptata confirmare – viitoarea marca low cost de la Volkswagen va prinde viata si va avea preturi de plecare situate in jurul cifrei de 9.500 de euro.
Vestea a fost data prin vocea lui Frank Welsch, responsabil cu acest proiect, intr-un interviu acordat publicatiei Autoexpress, Nu este stabilit inca numele noii marci, care cel putin in prima faza va viza doar pietele emergente precum India, Brazilia sau Mexic, dar si China.
Pentru asamblare, Volkswagen va colabora cu partenerul sau traditional din China, FAW, folosind o platforma binecuoscuta in zona, PQ. Aceasta a fost utilizata la Golf V, apoi a fost imbunatatita si refolosita la Golf VI, Audi A3 din acei ani si cateva modele Skoda, dar si la prima generatie Volkswagen Tiguan. De asemenea, o serie de elemente vor fi preluate de pe MQB, binecunoscuta platforma modulabila a grupului german.
Prin urmare, costurile de dezvoltare sunt ca si amortizate, in conditiile in care pretul de plecare va fi situat sub 10.000 de euro. Primele doua modele, un sedan de dimensiuni mici si un SUV compact, vor fi lansate pe pietele emergente in cursul anului 2019.