A fost cea de a 17-a victorie din cariera finlandezului, dar una dintre cele mai emotionante. A fost pe punctul de a vedea sezonul de pe margine, dupa ce echipa sa din ultimii ani, Volkswagen, a decis sa se retraga din WRC la sfarsitul anului trecut, dar a semnat in ultimul moment cu echipa japoneza. Si astfel, dupa o absenta de 17 ani din Campionatul Mondial de Raliuri, Toyota s-a intors pe prima treapta a podiumului la doar doua raliuri de la revenire.
Latavala a luat stratul in ultima zi a raliului cu un avans de 3,8 secunde in fata lui Ott Tanak, dupa ce liderul anterior, Thierry Neuville a iesit in decor sambata seara. Finlandezul, in al sau Yaris WRC, a castigat toate cele trei probe speciale acoperite de zapada si gheata, marindu-si avansul la 29,2 secunde.
A obtinut maximul de puncte din Power Stage iar, dupa ce a terminat pe doi etapa inaugurala, Raliul Monte-Carlo, acum este liderul clasamentului general, cu un avans de patru puncte. Este pentru prima data din februarie 2014 incoace cand liderul la general este un alt pilot in afara de cvadruplul campion mondial Sebastien Ogier.
„Este extraordinar. O noua echipa, o noua masina, al doilea nostru raliu si am castigat. Nu am cuvinte sa descriu asta, sunt foarte emotionat. Suntem la un nivel bun, dar acum mergem mai departe si devine mai dificil. Urmeaza Mexicul si sunt foarte motivat pentru campionat”, a spus Latvala.
Tanak, la volanul unui Ford Fiesta, era aproape de Latvala la finalul zilei a treia. Estonianul nu a fost multumit de comportamentul masinii in ultima zi a raliului si, dupa ce a pierdut sapte secunde pe prima proba speciala, s-a multumit cu locul doi, egalandu-si cel mai bun rezultat al carierei. Coechipierul sau, Sebastien Ogier era si el in carti pentru victorie, dar rasucirea in primul viraj de pe prima proba a ultimei zile i-a ruinat sperantele, francezul terminand la 30,3 secunde in spatele lui Tanak.
Dani Sordo a fost cel mai bine clasat pilot Hyundai, terminand pe patru dupa accidentul lui Neuville. Spaniolul l-a devansat cu 39,7 secunde pe Craig Breen, care s-a chinuit sa imbunatateasca setarile lui Citroen C3 si a strans ceva puncte la debutul cu aceasta masina.
Masinile din noua era WRC vor schimba total registrul, de la inzapezita Suedie trecand la temperaturi si altitudini ridicate pe macadamul de langa Leon, gazda Rally Guanajuato Mexico (9-12 martie), a treia etapa din actualul sezon.