BMW i continua sa dirijeze inovatia sustenabila prin tehnologia sa de viitor si abordarea integrata. Acum, bateria de inalta tensiune dezvoltata pentru i3 propulseaza nu doar mobilitatea fara emisii pe sosea, ci si pe apa. BMW Group furnizeaza baterii litiu-ion de la uzina sa din Dingolfing catre compania germana Torqeedo. Producatorul de sisteme de propulsie marine le utilizeaza pentru stocarea energiei in sistemele sale de propulsie electrica Deep Blue de inalta performanta. Torqeedo a fost fondata in 2005 la Starnberg (Germania) si este lider la nivel global in furnizarea de sisteme de propulsie electrica si hibrid pentru barci cu motor cu puteri cuprinse intre 1 si 160 de CP, pentru iahturi de navigatie si aplicatii in marina comerciala, cum ar fi feriboturi si taxiuri acvatice.
Bateriile de inalta tensiune de la BMW i vor fi parte integranta dintr-o alternativa ecologica, rentabila si silentioasa la sistemele conventionale de propulsie a barcilor. „Vedem decizia Torqeedo de a utiliza bateriile BMW i de inalta tensiune pentru sistemele sale de propulsie Deep Blue ca fiind o noua dovada a faptului ca putem construi sistemele de propulsie ale viitorului fara a face compromisuri in ceea ce priveste performantele, inovatia si dezvoltarea durabila”, explica Alexander Kotouc, director de management al produsului BMW i. „Acest transfer de succes al celei mai noi tehnologii auto pe apa este dovada valorii abordarii integrate care sta la baza conceptului BMW i”.
BMW Group dezvolta si asambleaza intern baterii de inalta tensiune pentru automobile electrice si hybrid plug-in. Bateria litiu-ion creata pentru BMW cuprinde opt module, fiecare continand 12 celule. De asemenea, conectorii, cablurile, senzorii de monitorizare si sistemul de incalzire si racire au fost dezvoltate special pentru BMW i.
Competenta BMW Group in dezvoltare si productie ofera baza pentru evolutiile sale continue in domeniul tehnologiei bateriilor. Cel mai recent exemplu al acestui fapt este bateria de inalta tensiune de la actualul BMW i3. Chiar daca dimensiunile si masa au ramas neschimbate fata de versiunea anterioara, capacitatea ei a crescut cu peste 50%, la 94 Ah/33 kWh.
Datorita capacitatii plug-and-play cu care designerii au construit de la inceput bateriile BMW i3, tehnologia ofera o gama larga de aplicatii dincolo de sectorul auto. Producatorul de sisteme de propulsie marina Torqeedo combina bateriile litiu-ion de la BMW i cu cea mai puternica gama de motoare pentru propulsoare interioare si exterioare si sisteme hibrid de pana la 160 CP. „Bateriile BMW i de inalta tensiune sunt un model de fiabilitate si performante extraordinare pentru mobilitatea electrica”, explica Christoph Ballin, cofondator si director executiv al Torqeedo. „Acestea ne permit sa oferim tehnologie de propulsie electrica de ultima ora si gestiune integrata a energiei pentru ambarcatiuni de agrement si aplicatii in marina comerciala”.
Utilizarea inovatoare a bateriilor BMW i de inalta tensiune pentru a oferi propulsie electrica pe apa este doar un exemplu al varietatii largi de aplicatii ce pot fi servite de acest concept integrat de sustenabilitate. Un alt domeniu este stocarea energiei stationare, in care bateriile sunt utilizate si pentru cresterea eficientei energetice a cladirilor rezidentiale si comerciale prin asigurarea stocarii intermediare a energiei regenerabile generata de instalatiile solare si eoliene.
In plus, bateriile BMW i de inalta tensiune pot fi reutilizate in acest scop dupa incheierea ciclul de viata util intr-un automobil. In termeni de dezvoltare durabila, reutilizarea bateriilor are mai mult sens decat reciclarea lor prematur. Acest lucru a determinat BMW Group sa dezvolte, inca dinainte de lansarea BMW i3 pe piata, scenarii care vizeaza "a doua viata" pentru aceste baterii dupa un serviciu prelungit intr-un automobil. Acest tip de utilizare are un rol important in tranzitia spre energie verde – si cererea din ce in ce mai mare pentru stocare intermediara a energiei regenerabile care rezulta.