Cu putin timp in urma, la celebrul Concours d’Elegance de la Pebble Beach, din Statele Unite, BMW a prezentat o abordare pentru un roadster BMW. Dinamic, avangardist si plin de emotie, BMW Concept Z4 are proportii compacte, o silueta sportiva si suprinde prin detalii spectaculoase, anticipand urmatoarea generatie Z4 de serie.
Traditia roadsterelor BMW, reincarcata la BMW Concept Z4, adopta reperele de design ale unui roadster clasic, cum ar fi ampatamentul lung, pozitia joasa, silueta alungita si partea spate compacta, pe care le ofera intr-un pachet modern si le accentueaza cu limbajul de design contemporan al BMW. Datorita capotei mai scurte si consolelor clar conturate, conducatorul se afla mai aproape de centrul automobilului decat la roadsterele BMW precedente. Acest lucru ofera noilor proportii o senzatie concentrata, sportiva si agila. Cupolele mari, care se intind spre spate din habitaclu, integreaza elegant functia roll-barurilor. Este continuata spre spate intr-o silueta joasa si sportiva.
Sculptata clar, forma arcuita de rechin din partea frontala se extinde pe intreaga lungimea a flancurilor. Noua directie a limbajului de design BMW poate fi vazuta aici in cateva linii precise care formeaza suprafete clare, in timp ce volumele caroseriei sunt sculptate puternic. Prin urmare, suprafetele si formele creeaza o impresie extrem de moderna si emotionala.
Joasa si progresiva – partea frontala Designul partii frontale a BMW Concept Z4 inspira multa sportivitate. Relatia dintre grila radiatorului, joasa si lata, si pozitionarea mai sus a farurilor starneste asocieri deliberate cu BMW Z8 si face ca BMW Concept Z4 sa aiba o prezenta extrovertita. In locul barelor obisnuite, interiorul grilei radiatorului are o plasa proiectata in mod elaborat, a carei orientare verticala reaminteste de designul sportiv si functional al grilei roadsterelor BMW interbelice, precum BMW 328 Mille Miglia. Intr-o abatere de la norma BMW, Concept Z4 ofera o interpretare verticala a aspectului clasic al farurilor duble rotunde, cu doua tuburi suprapuse pe fiecare parte. De sus, semnalizatoarele indica in diagonala spre grila radiatorului si subliniaza imaginea dinamica al partii frontale. Iar capota tip clapeta, cu prize de aer stilizate ca branhii, se curbeaza deasupra rotilor intr-o arcuire organica.
Designul lat si jos al spatelui ridica liniile flancurilor automobilului si le reuneste intr-un spate modern, de o claritate uluitoare in ceea ce priveste suprafetele si elementele de styling. Pasajele puternic conturate ale rotilor ofera automobilului solduri largi, care sunt accentuate de stopurile subtiri, in forma de L, Si, prin urmare, imbunatatesc atitudinea sportiva a masinii. Deasupra stopurilor, capota portbagajului – completata cu un spoiler proeminent – se intinde spre extensiile inguste ale pasajelor rotilor, transmitand un mesaj de agilitate infuzata cu putere. Mai jos, prizele de aer mari din sortul spate creeaza propria impresie dinamica. Difuzorul din fibra de carbon adauga un ornament sportiv si exclusiv si incheie partea spate in cel mai jos punct spre sosea.
Conexiunea dintre interiorul si exteriorul BMW Concept Z4 este evidenta atat in forme, cat si in schema de culori. Limbajul de design al interiorului preia caracterul tridimensional puternic al exteriorului si adauga o alta voce corului dinamic. O mare parte din interior adopta culoarea caroseriei, creand o legatura vizuala clara intre interior si exterior. Doar o banda cromata eleganta ofera o separare.
Concentrare maxima pe experienta condusului in acelasi timp, interiorul este orientat catre experienta de condus. Scaunul conducatorului, precum si panourile decorative ale usilor, panoul de bord si consola centrala care il invaluie pe cel de la volan. Acest lucru creeaza un mediu de condus curat, cu un „con de viziune” pronuntat, unde volanul, precum si suprafetele de contur negre dau impresia de propulsie spre inainte si, astfel, accentueaza orientarea puternica a cockpitului spre conducator.
Panoul de instrumente si ecranul central de informatii formeaza un grup de ecrane de inalta calitate care sunt integrate in cockpit pentru un efect ergonomic perfect. Acum, cele doua afisaje sunt pozitionate aproape la aceeasi inaltime si in imediata vecinatate, ceea ce da impresia unei singure unitati. Acestea sunt coordonate pentru a furniza informatiile potrivite la momentul potrivit. Deasupra panoului de instrumente, Head-Up Display prezinta informatiile principale de condus direct in campul vizual al conducatorului.
Revenirea la esential in conformitate cu concentrarea asupra elementelor esentiale, toate butoanele de control sunt grupate in "insule de functii". Nimic nu distrage atentia de la experienta de condus. Si elementele de decor din interiorul habitaclului sunt de natura minimalista. Sunt folosite materiale elegante, cu accente cromate lustruite si cu motive hexagonale gravate cu laser in scaune, care contribuie cel mai mult la crearea ambiantei exclusive a interiorului. Finisajele din fibra de carbon ale pragurilor usilor si logo-urile asimetrice in relief de pe scaune si panoul de instrumente au pus pecetea profilului sportiv al interiorului.