Vanzarea de automobile electrice in Europa
28.02.2018
        
Distribuie acest articol!   

Dupa ce am discutat despre barierele in calea adopatarii pe scara mai larga a electrificarii, sa incercam sa intelegem ce s-a intamplat in Europa in ultimii patru ani, ca fundatie a privirii aruncate in “globul de cristal” spre viitor.

Asa cum afirma Inside EV, in articolul publicat saptamana trecuta, chiar daca cifra de aproape 150.000 de vehicule electrice vandute in 2017 este mica fata de vanzarile totale in Europa, cresterea de 44% fata de 2016 este foarte incurajatoare.

Majoritatea tarilor europene inregistreaza o crestere a vanzarilor si parcului auto electric, dar in proportii foarte diferite, in functie de programele de finantare si sustinere locala.

Masurile foarte generoase din Norvegia au condus la o situatie unica pe piata mondiala, in care mai mult de 50% din automobilele noi achizitionate in 2017 au fost electrice sau hibride. In acelasi timp, desi in Germania vanzarile s-au dublat fata de 2016, masinile electrice reprezinta aproximativ 2% din vanzarile totale, cam la acelasi nivel procentual cu Romania (2,2% in 2017, fata de 1% in 2016, conform datelor publicate de APIA).

Modelele cele mai populare in Europa in anul 2017 au fost:

Opinia autorului – statisticile intocmite doar pe baza numarului de unitati vandute nu reflecta pe deplin succesul comercial al unei marci.

Considerand ca un Tesla Model S sau X este aproximativ de trei ori mai scump decat un Renault ZOE, ajungem la concluzia ca Tesla a reusit sa “culeaga” cele mai mari sume de la cumparatorii de automobile electrice in Europa, la fel cum face de cativa ani si in SUA.

Daca adaugam stirea recenta, conform careia Tesla si-a invins concurentii din clasa de lux (BMW Seria 7, Audi A8, Mercedes Clasa S) chiar si pe piata germana, oare putem trage concluzia ca o anumita categorie de clienti recunoaste superioritatea tractiunii electrice?

db

OPINIA ELECTROMOBILISTULUI:

Privind cifrele de vanzare din ultimii patru ani, ce credeti ca se va intampla in urmatorii patru?

Impartaseste-ne opinia ta, in rubrica de comentarii de mai jos.
Multumim pentru colaborare.

Distribuie acest articol!