Cum a depasit posta germana reticenta industriei auto de a produce autovehicule electrice

22 martie 2018



Fara prea multa publicitate, Deutsche Post a devenit, in 2017, producator de automobile electrice pentru distributia de pachete pe distante scurte.

Pornind pe firul acestei realizari remarcabile, am aflat ca reprezentantii postei au avut discutii despre electrificarea transportului urban si suburban, inca din 2014, cu producatorii germani, dar au fost refuzati.

In colaborare cu Universitatea din Aachen si firma StreetScooter (un start up al incubatorului de afaceri de la universitate), Deutsche Post a realizat un vehicul electric de distributie si are in prezent peste 5.000 de unitati in exploatare in Germania, reprezentand 10% din parcul auto.

Dotat cu acumulatori de 20 KWh pentru distributie urbana, autonomie 113 km in regim “stop and go”, modelul WORK BOX are o masa proprie de 1.460 kg si poate transporta 720 kg.

Varianta de transport suburban este dotata cu acumulatori de 40 KWh, care asigura o autonomie de 230 km, dar masa crescuta a acumulatorilor reduce sarcina utila la 585 kg.

Dupa achizitia firmei StreetScooter, Deutsche Post a diversificat gama de modele si, in colaborare cu Ford Koeln, a lansat si o varianta lunga pe baza modelului Ford Transit, care, echipata cu baterii de 6 0KWh, are o autonomie mai mare.

Ca urmare a cererii de la alti client, StreetScooter va deschide a doua fabrica de asamblare si va diversifica gama de modele.

Pentru cei interesati, mai multe detalii tehnice, comerciale si informatii de contact se gasesc AICI.

Opinia autorului:

Considerand ca firmele de distributie (inclusiv posta) si cele de taximetrie parcurg cei mai multi kilometri in oras, subventiile pentru electrificare ar putea fi folosite cel mai eficient la reducerea poluarii prin sustinerea electrificarii acestor parcuri auto.

Prin intermediul Deutsche Post, guvernul german a demonstrat ca se pot produce vehicule electrice in Germania, chiar daca industria auto este reticenta.

Opinia electromobilisitului:

Considerati demersul Postei Germane de a produce propriile vehicule electrice, atunci cand industria refuza, un exemplu bun de urmat?

Cum ar putea fi aplicata in Romania aceasta idee?

Va multumim pentru colaborare si toate ideile constructive!

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *