Aston Martin va lansa, pana in 2023, doua modele Lagonda electrice

15 martie 2018



In 2014, Aston Martin a folosit Salonul de la Geneva pentru a relansa oficial marca Lagonda. Prima aparitie a fost Taraf, un sedan ultra-luxos de un milion de dolari, construit manual, cu o caroserie din fibra de carbon si un V12 de 540 CP. Anul acesta, Aston Martin a lansat la Geneva Vision Concept, un prototip mult mai putin conservator, menit sa prefigureze viitorul marcii Lagonda.

Aston Martin spune despre Vision Concept ca este o previzualizare a celor doua noi modele Lagonda pe care intentioneaza sa le lanseze in urmatorii ani. Limbajul de design arborat de Vision va fi adaptat la un coupe si un SUV, pe masura ce gama se va extinde.

Primul model de serie care va prelua limbajul de design de la Vision Concept va fi lansat in 2021, un al doilea model urmand sa isi faca aparitia doi ani mai tarziu. Se pare ca primul va fi un sedan, in timp ce al doilea va fi fie un SUV, fie un coupe.

O serie de dotari extravagante, cum ar fi volanul retractabil sau scaunele fata rotative, probabil ca nu vor ajunge in productie. In schimb, propulsia electrica va fi cu siguranta. Aston Martin vrea ca Lagonda sa fie primul brand de lux care vinde exclusiv vehicule cu emisii zero, asa ca a proiectat Vision Concept in jurul unui set de motoare electrice. Utilizand baterii cu acumulator solid, care ar trebui sa fie disponibile pe piata pana in 2021, Aston Martin declara ca vizeaza o autonomie de 645 km.

Fara a mai avea nevoie de spatiu pentru un propulsor conventional, cu combustie interna, designerii au reusit sa dimensioneze Vision Concept mai mic decat un sedan traditional, insa fara a sacrifica spatiul din habitaclu.

“Lagonda nu are nevoie sa ocupe o cantitate imensa de spatiu rutier sau sa faca o declaratie de avere ostentativa”, a declarat Marek Reichman, seful biroului de creatie Aston Martin, intr-un comunicat. „Este ca si cum ai compara un Concorde cu cabina de prima clasa a unui avion conventional. Prin renuntarea la arhitectura traditionala, cum ar fi grilele Parthenon si zonele frontale masive, si prin utilizarea energiei electrice, designul Lagonda poate fi in continuare distinctiv si luxos fara a fi grandios. Ofera clientilor sai o forma complet moderna, fara emisii, de mobilitate super-luxoasa”.

In ceea ce priveste tehnologia autonoma reala, se pare ca Aston Martin nu a acordat o prioritate deosebita acestui aspect. „Pentru proprietarii de limuzine de lux autentice, autonomia a existat de peste un secol, intr-o forma numita sofer”, a declarat Andy Palmer, CEO Aston Martin. „Ne imaginam ca majoritatea clientilor Lagonda vor alege sa fie condusi, dar ei vor decide daca de o persoana sau de un computer. Si daca vor sa conduca ei, mașina se va asigura ca este si o experienta incantatoare, si una memorabila”.