BMW amana productia de masa a automobilelor electrice pentru 2020

28 martie 2018



Intr-un recent articol semnalam un pas inapoi pe lunga cale a electrificarii in Europa, din partea firmei Bosch, care a renuntat deocamdata la intentia de a produce acumulatori pentru tractiune rutiera.

Cu toate ca BMW a lansat primele modele electrice, in 2013, in conferinta cu investitorii din 22 martie 2018, CEO-ul Harald Krueger a anuntat ca firma va lansa productia de masa doar in 2020, ca sa asigure profitabilitatea fiecarui model.

Folosind informatii compilate de Bloombeg New Energy Finance, incercam sa intelegem de ce anul 2020 ar putea deveni punctul de turnura in productia de masa pentru BMW.

Cheia este detinuta de scaderea costurilor de productie pentru acumulatorii de tractiune auto, care in prezent reprezinta aproximativ o treime din costul unui automobil electric. Incepand din 2015, pretul acestora s-a injumatatit prin cresterea semnificativa a productiei si imbunatatirea tehnologiei.

Chiar daca ritmul de scadere la pretul acumulatorilor va incetini (una din cauze fiind cresterea pretului la materiile prime, mai ales litiu si cobalt), in viitorul apropiat costul de productie al unui automobil electric va fi la acelasi nivel cu cel clasic, din aceeasi categorie de performanta si dotari.

Dupa estimarile Bloomberg, incepand cu 2025 este posibil ca pretul de productie al unui automobil electric sa scada sub nivelul variantelor echivalente cu combustie interna, ajunse, dupa mai mult de 100 de ani de perfectionare si optimizare, la o limita a potentialelor reduceri de cost.

Opinia autorului:

Cu toata intelegerea necesitatii rentabilitatii in industria auto, mai ales intr-o conferinta cu investitorii, intrebarea ramane cine va acoperi costul daunelor create de poluare?

Costul social al tratarii bolilor respiratorii nu se reflecta in balantele de profit si pierderi ale celor ce le genereaza, dar are un impact major asupra costurilor de sanatate din societatile moderne.

Este paradoxal ca aceasta declaratie vine in acelasi timp in care procuratura germana efectueaza o noua perchezitie la BMW, legata de “scandalul diesel” din industria auto germana, iar in SUA s-a initiat un “proces diesel” impotriva BMW si Bosch, legat de software-ul utilizat si de Volkswagen, care modifica emisiile de noxe DOAR pe standul de probe, poluand peste limitele legale in trafic normal.

Din alta sursa aflam ca BMW investeste masiv in reteua de incarcare electrica in China, fiindca asa impune guvernul chinez si fiindca da bine la imaginea firmei cu clientii locali.

80.000 de statii de incarcare reprezinta de SAPTE ori numarul statiilor din Germania, 11.574 la ora scrierii articolului – CLICK AICI pentru sursa.

Si inca un “mic” amanunt… investitorii recompenseaza cu incredere si capital firmele care au ca obiectiv prioritar reducerea dependentei de petrol si reducerea poluarii generate de automobile. Ca dovada, iata valorile pe bursa ale firmelor Tesla (care nu a realizat vreodata profit) si BMW la ora scrierii articolului:
Tesla 42,8 miliarde euro
BMW 55,42 miliarde euro

Opinia electromobilistului:

Dorim sa va cunoastem opinia legata de subiectul pretului actual mai ridicat al automobilelor electrice si cine ar trebui sa contribuie la dezvoltarea tehnologiilor noi, mai putin poluante?
Industria auto, care este una din cauzele poluarii?
Cumparatorii de autovehicule electrice?
Guvernele, acordand subventii?
Alte variante

Va multumim pentru colaborare,
db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *