Conceptul Volkswagen I.D. Vizzion prefigureaza succesorul electric al navei amiral Phaeton
12.03.2018
        
Distribuie acest articol!   

Conceptul Volkswagen I.D. Vizzion, prezentat in aceasta perioada la Salonul de la Geneva, se concentreaza pe conducerea autonoma si prefigureaza succesorul electric din 2022 al navei amiral Phaeton, a carei productie, intre timp, a fost oprita. Cel de-al patrulea concept electric din familia I.D. este o previzualizare a modului in care viitoarele limuzine Volkswagen ar putea arata.

La o lungime de 5.163 mm, este comparabil cu Mercedes Clasa S si cu cel mai recent Audi A8. Este o imagine clara a felului in care Volkswagen crede ca I.D. ar putea fi reprezentativ peste circa un deceniu, dar, de asemenea, anticipeaza o versiune productie a limuzinei I.D., care se va lansa cel mai tarziu in 2022.

Foloseste platforma electrica MEB de la Volkswagen, iar propulsia este compusa din doua motoare electrice – cate unul pentru fiecare axa. Motorul din fata este o transmisie coaxiala de 75 kW, in timp ce la spate este un motor mai compact, dar mai puternic, de 150 kW. Ca atare, puterea totala a sistemului se ridica la 225 kW (306 CP). Energia este stocata intr-o baterie plata litiu-ion de 111 kWh situata pe planseu.

Are o autonomie de 665 km la o singura incarcare, in cadrul noilor masuri de testare a ciclului de conducere din Europa, in timp ce acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in doar 6,3 secunde, iar viteza maxima este limitata la 180 km/h. Vehiculul este optimizat pentru incarcarea fara fir, dar are instalata si o priza compatibila cu sistemul de incarcare combinata.

Pe roti de 24 de inch, Vizzion I.D. este descris de Volkswagen ca o „limuzina de clasa premium de avangarda”. La partea frontala se evidentiaza farurile cu LED-uri subtiri si banda luminoasa care ilumineaza logo-ul Volkswagen. Banda continua pe aceeasi axa, pe partile laterale, pana se uneste cu stopurile. Usile cu deschidere antagonica sunt actionate electric si operate cu ajutorul unei chei electronice sau prin recunoastere faciala.

In interior, consola centrala se extinde de la spatiul pasagerului din fata spre spate. Volkswagen s-a concentrat pe utilizarea suporturilor electrice pentru a maximiza spatiul interior, iar acoperisul este realizat in intregime din sticla.

Autonomia de nivel cinci – ceea ce inseamna ca automobilul se conduce singur indiferent de situatie – se realizeaza printr-o combinatie de scanere laser interconectate, senzori ultrasonici, senzori radar si camere. Datele de trafic sunt gestionate prin intermediul cloud computing-ului, in timp ce comunicarea intre automobile este un alt progres tehnologic vital, necesar ca sistemul sa functioneze fara probleme. Este in esenta sistemul demonstrat la Volkswagen Sedric, anul trecut. Producatorul german estimeaza ca o astfel de configuratie ar putea fi lansata pana in 2025.

Subliniind caracterul complet autonom al masinii, se remarca lipsa aproape completa a comenzilor, a pedalelor si chiar a volanului. Exista doar doua controale reale – o pereche de butoane rotative/push, unul in fata, iar celalalt in spate. Acestea pot fi folosite doar pentru a opri vehiculul, pentru a alimenta comenzile generale directionate catre sistemul autonom de conducere si pentru a controla volumul sistemului audio al masinii.

In schimb, majoritatea functiilor masinii sunt controlate printr-un asistent virtual. Pasagerii comunica cu asistentul virtual prin comenzi vocale sau gestuale. Un headset Microsoft HoloLens AR proiecteaza interfete virtuale, care permit celor care se afla in masina sa lucreze, sa beneficieze de proiectii de e-mail si convorbiri telefonice sau de divertisment. Aplicatiile de invatare si jocurile pentru copii sunt incluse.

Distribuie acest articol!