Admirata, invidiata sau pur si simplu neinteleasa, piata auto din China a crescut continuu in ultimii 30 de ani, devenind cea mai mare din lume, cu vanzari de automobile noi mai mari decat Europa plus SUA impreuna, doua piete mature, cu peste 100 de ani de traditie.
Acelasi lucru se poate spune si referitor la vanzarea de automobile electrice, unde politica coerenta de sustinere a dus la cresterea productiei si a vanzarilor de aproximativ 7 ori in ultimii cinci ani (de la 11.375 in 2012 la 777.000 in 2017).
Recent, China a anuntat noile criterii de acordare a subventiilor pentru incurajarea vanzarilor de autovehicule electrice in 2018. Intentia este de a recompensa producatorii cei mai performanti, care ofera acumulatori cu densitate energetica si autonomie mai mare.
“Premiul de vanzare” se va acorda doar masinilor electrice cu autonomie de peste 150 km (in prezent 100 km), dotate cu acumulatori cu o densitate energetica gravimetrica mai mare de 105 Wh/kg (in prezent 90 Wh/kg).
Automobilele cu autonomie sub 300 km vor primi subventii reduse, in timp ce depasirea obiectivului de 400 km va fi recompensata mai generos, cu 50.000 yuani, aproximativ 6.500 euro.
Opinia electromobilistului:
Cum ar trebui incurajata electrificarea transportului rutier in Romania, ca sa genereze interesul pentru proiectarea si productia de vehicule electrice autohtone?
Va multumim pentru toate ideile constructive.
db