Porsche a dezvaluit zilele acestea, la Salonul de la Geneva, urmatoarea versiune a platformei pentru vehicule electrice Mission E. Insa, in loc sa fie un sedan sport, in ton cu versiunea initiala Mission E, acest Cross Turismo nu este chiar un Cayenne electric, ci mai degraba o versiune imbunatatita a modelului Panamera Sport Turismo, alimentata de la baterie.
Chiar daca de la dezvaluirea primei versiuni s-a scurs o perioada scurta de timp, tendinta mondiala a basculat intr-un mod accentuat de la sedan la crossover. Iar Porsche a raspuns astfel nebuniei crossover chiar in timp ce Mission E se afla inca in dezvoltare.
Interesant este faptul ca, desi Porsche a oferit una dintre cele mai variate game de vehicule hibrid plug-in – un supercar (918), un SUV (Cayenne) si un sedan sport executive (Panamera) -, a renuntat la electrificarea oricarui model de baza si la planurile anterioare de a introduce baterii in vehicule existente in productia de serie, precum 911.
Deoarece astfel de vehicule implica, in general, utilizarea tehnologiilor de mobilitate partajata sau de asistenta pentru sofer, producatori precum Volvo (Polestar), BMW (i) sau Mercedes-Benz (EQ) au optat pentru gruparea noilor modele electrice in sub-branduri, aparent pentru a proteja brandul principal de diluare. Porsche pare sa nu fi luat in considerare aceasta tactica si a decis integrarea lor sub brandul traditional.
Cei de la Porsche cred cu tarie ca vehiculele pur electrice sau hibrid plug-in pot fi adevarate automobile Porsche, la fel ca cele cu motor cu combustie interna, capabile de performante incredibile, in ton cu filosofia Porsche. Prin urmare, nu este nevoie sa se diferentieze printr-un sub-brand separat.