Dupa Salonul Auto de la Detroit, jurnalistii de la Reuters au adunat sumele din declaratiile marilor producatori auto referitoare la investitiile din viitorul apropiat in automobile electrice si au ajuns la urmatoarea concluzie:
Germania – 52 miliarde USD
China – 21 miliarde USD
SUA – 19 miliarde USD
Total – 92 miliarde USD pentru un segment auto de doar 1% din vanzarile mondiale in prezent.
CLICK AICI pentru articolul original.
Intr-un fel era de asteptat ca industria germana, trezita brutal din strategia diesel de realitatea electrica, sa accelereze investitiile, ca sa prinda trenul.
Dar iata ca astazi Bosch anunta ca, dupa o reevaluare a riscului investitiilor pentru productia de acumulatori, a decis sa stopeze orice activitate si sa vanda firmele specializate in tehnologia acumulatorilor solid state achizitionate cu doar un an in urma.
Dupa Bloomberg, Germania are in prezent doar 726 MWh capacitate de productie pentru acumulatori auto, cu mult in urma altor producatori europeni, in frunte cu Polonia (5GWh) si Ungaria (1,7GWh), care au reusit sa atraga fabricile furnizorilor chinezi, coreeni si japonezi, care vor livra acumulatorii pentru modele Volkswagen, Audi, BMW si Mercedes promise pentru anii 2019 si 2020.
Decizia pare cu atat mai interesanta, cu cat Bosch este furnizorul major de echipamente diesel in Europa, al caror volum ar putea sa scada drastic dupa decizia tribunalului de la Leipzig, care permite interzicerea propulsiei diesel in orase, in vederea reducerii rapide a poluarii aerului.
Opinia electromobilistului:
Ce opinie aveti despre aceasta decizie?
Va multumim, ca intotdeauna, pentru colaborare.
db