Legaturile dintre Renault si Nissan constituie un caz unic intr-o industrie plina de achizitii si aliante. Dar ar putea oferi o fuziune mai cuprinzatoare, daca cele mai recente rapoarte se dovedesc exacte si negocierile dintre cei doi constructori dau roade.
Potrivit Bloomberg, Carlos Ghosn (foto) se lupta pentru o fuziune absoluta intre cei doi producatori auto pe care ii conduce. Dupa cum se stie, Renault si Nissan se afla deja intr-o alianta apropiata, dar inca nu deplina.
Fuziunea ar putea transforma cele doua companii intr-unul din gigantii industriei auto la nivel global. Renault, Nissan si celelalte marci pe care le detin au vandut impreuna, anul trecut, 10,6 milioane de unitati. Adica mai mult decat Toyota, care a avut 10,4 milioane de unitati, si foarte aproape de Volkswagen, care a raportat 10,7 milioane de unitati.
Ghosn isi propune sa creasca vanzarile aliantei la 14 milioane, pana in 2022. Directorul executiv al aliantei este si presedinte al Renault, Nissan, Mitsubishi si al producatorului rus AvtoVAZ. De asemenea, el a condus direct Renault si Mitsubishi, din functia de CEO al ambelor companii. Nissan este in prezent cel mai mare actionar la Mitsubishi, iar Renault detine majoritatea la AvtoVAZ Rostec. Atat Nissan, cat si Renault au sub umbrela lor si alte marci: Infiniti, Datsun, Alpine, Dacia si Renault Samsung Motors.