O raza de lumina… electrica
05.04.2018
        
Distribuie acest articol!   

Informatiile publicate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) confirma sursa norilor negri de gaze de esapament, ce ne invaluie zilnic la trecerile de pietoni. Astfel, in primul trimestru din 2018, mai mult de 75% dintre masinile noi si second hand inmatriculate in Romania au fost diesel.

Nimic rau cu un diesel nou sau mai vechi, dar bine intretinut, care indeplineste normele legale in vigoare, menite sa apere sanatatea publica.

Din pacate, peste jumatate din masinile diesel importate in Romania sunt mai vechi de 10 ani, atractivitatea pretului si consumului scazut facandu-le irezistibile pe o piata auto nereglementata.

Efectul pe termen lung se poate deduce din situatia actuala din Germania, patria diesel-urilor, unde mai multe orase ce depasesc sistematic limitele normelor de poluare europene vor interzice circulatia vehiculelor diesel in zona centrala.

O posibila solutie, amanata prea mult de interesele producatorilor de automobile si cele ale companiilor petroliere, este electrificarea transportului rutier.

Sustinuta cu subventii guvernamentale generoase, ca in Norvegia, sau printr-o legislatie drastica, care penalizeaza firmele ce nu isi indeplinesc cota de vanzare de autovehicule „curate”, ca in China sau California, autovehiculele eletrice isi croiesc incet drumul spre interesul unui public mai larg decat minusculul 1% din vanzarile de automobile noi, atins anul trecut la nivel global.

Pe baza estimarilor zilnice furnizate de DRPCIV, apare o raza de lumina si pe piata din Romania, unde inmatricularile din primul trimestru au depasit 130 de automobile 100% electrice.

Este remarcabil raportul de 129 unitati noi la 7 second hand, dovedind ca firmele si cumparatorii individuali, ce adopta noua tehnologie, sunt mai putin condusi de pretul de achizitie, cat mai ales de responsabilitatea sociala si economiile pe termen lung, obtinute din costul mai scazut al energiei electrice si al intretinerii periodice reduse, fara schimburi de ulei, filtre si curele.

Majoritatea automobilelor noi electrice au fost inmatriculate in Bucuresti (86) urmate de jud. Cluj (12), Ilfov (8) si Timis (5). Marcile si modele preferate in primul trimestru au fost variantele electrice SMART, Volkswagen (UP! si Golf) si BMW (i3). Au fost inmatriculate in aceasta perioada 3 unitati Tesla Model X noi si 2 model S second hand.

Opinia electromobilistului:

Ce v-a determinat sa achizitionati un automobil electric? … care sunt experientele de pana acuma?

Ca intotdeauna, va multumim pentru colaborare.

db

Distribuie acest articol!