Strategia de electrificare Peugeot

27 aprilie 2018



Pentru publicul larg, enumerarea liderilor in electrificarea transportului rutier probabil se rezuma la Tesla (cu trei modele electrice in productie, S, X si 3, primul model Tesla Roadster, nu se mai produce), Nissan (cu Leaf, cel mai bine vandut model 100% electric la nivel gobal), Renault (cu ZOE, cel mai bine vandut model 100% electric in Europa) si Toyota (campionii necontestati ai modelelor hibride, cu peste 10 milioane de exemplare vandute de la introducerea primului Prius, in 1997.

Desi nu face parte din grupul liderilor, concernul PSA, care include marcile Peugeot, Citroen, DS si mai recent Opel si Vauxhall, dupa achizitia acestora din urma de la GM, a avut mai multe modele electrice lansate in productie de serie mica, in colaborare cu Mitsubishi, sau variante electrice ale unor modele Citroen Saxo si Berlingo si omoloagele Peugeot.

Dupa un an 2017 bun, in care vanzarile Peugeot au crescut cu 10,4%, aflam din strategia prezentata recent de Jean-Philippe Imparato, CEO Peugeot, ca firma nu intentioneaza sa dezvolte un model pur electric. “In urmatorii 10 ani, cred ca este corect sa producem un model electric dedicat, dar in urmatorii ani vom avea o platforma modulara, care ne va ajuta sa acoperim toate pietele”.

La fel ca noile modele Honda Clarity sau Hyundai Ioniq, planul Peugeot este sa ofere aceeasi caroserie cu variante de motorizare clasica (benzina si diesel), hibrida si pur electrica. Decizia de a alege aceasta cale de mijloc ofera elasticitate de productie in functie de cerere si a dus la proliferarea modelor hibride plug-in. Acestea permit deplasarea pe distante reduse in regim electric, dupa care motorul diesel sau pe benzina actioneaza rotile motoare, eliminand teama de autonomia redusa, caracteristica automobilelor pur electrice.

O a treia solutie mixta, echipata cu motor electric si clasic, este reprezentatata de utilizarea motorului cu ardere interna ca generator de curent la bord (“range extender”), aplicata la modelele Chevrolet Volt (Opel Ampera) sau BMW i8.

Vom urmari cu interes electrificarea gamei Peugeot si succesul comercial pe termen mediu si lung al acestei decizii.

Opinia autorului:

Cu toate ca solutiile mixte nu beneficiaza de avantajele dinamice majore ale vehiculelor pur electrice cu acumulatorii plasati intre punti, contribuind la un centru de greutate foarte coborat, ele ajuta semnificativ la reducerea poluarii in orasele aglomerate, atunci cand functioneaza in regim electric.

Pretul de achizitie este afecatat de costul (inca) ridicat al acumulatorilor si complexitatea tehnologiei hibride, fiind aplicata in prezent la modelele din categoriile lux si medie.

Pe langa numeroasele avantaje pentru proprietar legate de autonomie si incarcare, costurile de intretinere vor continua sa includa schimburile periodice de ulei, filtre si curele.

Opinia electromobilistului:

Care sunt factorii de decizie principali pentru care ati alege un model hibrid sau unul pur electric, pentru a contribui la reducerea poluarii in orasele aglomerate?

Va multumim pentru colaborare!

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *