Un nume nou, care merita retinut: SF Motors

5 aprilie 2018



Sute de firme si-au incercat norocul si comparat priceperea, la inceputul secolului XX, in domeniul proiectarii si constructiei de automobile.

Cei mai buni au supravietuit in SUA si Europa si au influentat urmatorii 100 de ani de evolutie tehnica, devenind concerne globale, cu o putere economica remarcabila.

Din cenusa celui de al doilea razboi mondial s-au ridicat firme germane si japoneze foarte puternice, apoi a venit randul coreenilor si in final cel al firmelor din China.

La inceputul secolului XXI, efervescenta pierduta pentru aproape 100 de ani in SUA a renascut pe temelii si tehnologii cu totul noi, in Silicon Valley, California.

Noile firme auto, definind viitorul auto ca fiind unul electric, autonom si interconectat, au aparut, au disparut si s-au reinventat cu mare viteza. Cu o singura exceptie, Tesla, care stabileste in fiecare trimestru noi recorduri de vanzari, cu cele trei modele aflate in prezent in productie: S, X si 3.

In acest context concurential aspru, dar foarte promitator pentru cei ce isi vor face temele de casa temeinic si vor convinge investitorii de viabilitatea planurilor lor, SF Motors are cateva argumente in plus, care ar putea sa atraga capitalul urias necesar productiei de automobile.

Un prim avantaj competitiv este faptul ca firma are doua unitati de productie, una in SUA si alta in China, ceea ce ii va permite accesul la cea mai mare piata pentru autovehicule electrice fara bariere vamale.

Un al doilea este distributia centrelor de proiectare in patru tari (SUA, Gemania, China si Japonia), reusind sa atraga talent international de la firme consacrate, cu cunostinte despre piata specifica din fiecare regiune.

Viziunea unor fabrici complet robotizate nu este departe de ceea ce Tesla perfectioneaza zi de zi in Freemont, California, facand posibila o productie de 200.000 unitati pe an, cu maximum 3.500 de anagajati, inalt calificati. Acesti tehnicieni auto au misiunea de supraveghere si optimizare a performantei robotilor.

Cele doua modele de inceput, SF5 (foto) si SF7, ataca segmentul popular crossover si promit performante asemanatoare cu Jaguar I-Pace si Tesla Model X, in 2019, cand va incepe vanzarea catre publicul american si chinez.

24auto va urmari evolutia firmei si va informa electromobilistii romani de indata ce visele tanarului CEO John Zhang (30 de ani) se vor materializa.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *