Volkswagen a dezvaluit monopostul electric cu care si-a propus sa doboare recordul de la Pikes Peak

25 aprilie 2018,



Se inaugureaza o noua era pentru Volkswagen in motorsport: constructorul german a dezvaluit zilele trecute un prototip electric de mare performanta, denumit I.D. R Pikes Peak. Cu o putere de 680 CP si un cuplu maxim de 650 Nm, cantarind sub 1.100 kg, supersportiva va ataca anul acesta, pe 24 iunie, cea mai cunoscuta cursa de viteza in coasta din lume, legendarul Pikes Peak din Colorado Springs, SUA.

Obiectivul declarat este dorobarea recordului de 8’57”118 pentru categoria vehiculelor electrice la “Race to the Clouds”. Pentru a-si atinge obiectivul, I.D. R Pikes Peak este capabil de performante de top – accelereaza de la 0 la 100 km/h in 2,25 secunde. Altfel spus, este mai rapid decat un monopost de Formula 1 sau Formula E!

Volkswagen I.D. R Pikes Peak trebuie sa gaseasca echilibrul ideal intre capacitatea energetica si greutate. Accentul nu a fost pus, asa cum se intampla de obicei in cazul masinilor de curse, asupra performantei maxime. Prototipul pregatit de Volkswagen pentru Pikes Peak poarta in mod justificat doua semne de calitate in numele sau: “R”, care este sinonim cu autovehiculele performante si “I.D.” – simbolul tehnologiei inteligente E de la Volkswagen.

Ca si in cazul senzationalului Golf cu doua motoare care a acceptat provocarea Pikes Peak in 1985, 1986 si 1987, inginerii au optat pentru o solutie cu doua unitati de putere. Volkswagen I.D. R Pikes Peak dispune de doua motoare electrice, generand un total de 680 CP.

Ca si in cazul vehiculelor de productie cu actionare electrica, bateriile litiu-ion sunt utilizate ca sistem de stocare a energiei. Exista o mare cerinta referitoare la celulele bateriilor: densitatea lor de putere este factorul crucial pentru sistem, atunci cand produc tensiuni inalte. Spre deosebire de vehiculele de serie, obiectivul inginerilor de la Volkswagen Motorsport nu a fost durata maxima, ci cea mai mare putere disponibila pe durata urcarii de la Pikes Peak.

Aproximativ 20% din energia electrica necesara este generata in timpul deplasarii de 20 de km. Cheia aici este recuperarea energiei: in timpul franarii, motoarele electrice, care in acest caz functioneaza ca generatoare, convertesc o parte din energia de franare in electricitate si o inmagazineaza in baterie.

Una dintre provocarile specifice cursei de la Pikes Peak o constituie limitarea stricta a testelor si permiterea lor doar pe anumite portiuni ale traseului de 19,99 km. Din acest motiv, majoritatea testelor nu se efectueaza pe traseul real, ci pe circuite.

Cel care va fi la volanul prototipului Volkswagen I.D. R Pikes Peak in aceasta tentativa de doborare a recordului sectiunii electrice este Romain Dumas. Francezul in varsta de 39 de ani adora o astfel de provocare: pe langa cele trei victorii de la Pikes Peak, el are in palmares si doua reusite in celebra cursa de 24 de ore de la Le Mans.

La 2.862 de metri deasupra nivelului marii, cu o diferenta de altitudine de 1.440 de metri, 156 de viraje si 100% asfalt, cursa din Muntii Colorado pune la grea incercare pilotul si materialul de concurs. Un rol decisiv il pot avea si conditiile meteo, care deseori nu au fost prielnice! Nu ar mira pe nimeni daca, pe portiunea finala a tresului, temperatura exterioara va fi sub punctul de inghet, chair si la sfarsitul lunii iunie.