Scandalul Dieselgate a generat o serie de schimbari majore, la capitolul imagine, pentru Volkswagen. Iar trendul contiuna, producatorul german incercand din rasputeri sa devina cat mai simpatic, mai atragator.
Cei din conducerea gigantului au ajuns la concluzia ca marca este acum mai putin atragatoare si pentru ca a incercat sa fie „prea germana”. Prin urmare, Jochen Sengpiehl, directorul de marketing, vorbeste despre… schimbarea logo-ului, argumentand: „Trebuie sa devenim mai colorati, vrem ca oamenii sa se simta bine cu noi”.
Noul mesaj, orientat mai mult spre consumator, va implica si retelele sociale si publicitatea digitala. Volkswagen va utiliza cele doua medii pentru a-si promova tehnologia si vehiculele electrice. Pentru a-si transmite mai bine mesajul, Volkswagen va stabili, de regula, noduri dedicate de marketing pe pietele majore. Scopul acestor hub-uri este de a adapta mesajul companiei la anumite piete si de a reactiona rapid la schimbari.
Hub-urile vor juca un rol esential si in planul companiei de a lansa o serie de vehicule electrice, in urmatorii ani. Dupa cum se stie, Volkswagen intentioneaza sa lanseze versiuni de productie ale conceptelor ID, ID Buzz, ID Crozz, iar strategia de marketing va juca un rol important in convingerea consumatorilor, pentru a trece la propulsia electrica.
Sengpieh a confirmat ca Volkswagen va adopta un nou logo, anul viitor. Se stie putin despre acesta, doar ca va fi actualizat, pentru a fi mai potrivit pentru noua generatie de automobile si pentru a da bine pe… monitore! Ultima schimbare a logo-ului a fost in 2012, cand a fost introdus aspectul tridimensional.