Intr-un comunicat de presa, pe care il redam aici, BMW face referire la modul in care sunt testate prototipurile noului Sports Activity Vehicle, pe cele mai variate terenuri si in toate zonele climatice ale lumii.
Intr-o zi, noul BMW X5 este testat la Cercul Polar, iar ziua urmatoare parcurge tururi la Nürburgring: testele cu succesorul actualului BMW X5 verifica atat anduranta automobilului, cat si versatilitatea acestuia. Noul Sports Activity Vehicle (SAV) este supus unui program de teste deopotriva solicitant si variat, ca parte a procesului de dezvoltare de serie. Prototipurile noului BMW X5 au trebuit sa treaca nu numai prin teste in toate zonele climatice ale lumii, ci si sa se descurce pe orice fel de teren.
Ca primul automobil cu tractiune integrala ce incanta conducatorii cu placerea condusului specifica marcii atat pe drumurile nationale virajate, cat si pe autostrazile lungi, prima generatie BMW X5 a pus bazele pentru categoria Sports Activity Vehicle, complet noua la acea vreme, in urma cu aproape doua decenii.
La generatia urmatoare, cea de-a patra a modelului, talentele versatile ale automobilului sunt aduse in prim-plan. De exemplu, noul pachet off-road ofera o combinatie intre cel mai inalt nivel al confortului calatoriei pe sosea si posibilitatea schimbarii reglajului automobilului prin apasarea unui buton pentru a se potrivi perfect conditiilor de condus in afara drumurilor asfaltate. Pe zapada, nisip, pietris sau macadam – noul BMW X5 are reglajul perfect al trenului de rulare si al suspensiei pentru fiecare suprafata.
Prototipurile au dovedit cat de capabil este noul BMW X5 sa accelereze, sa vireze si sa franeze la centrul de teste hibernale de la Arjeplog (Suedia), pe drumurile de macadam din Africa de Sud si in decorul dunelor de desert din SUA. Ele au fost suspuse la solicitari maxime atat in ger, cat si in canicula. Terenul montan extrem de uscat, precum si umiditatea tropicala si traseele noroioase au fost trecute cu bine de noul BMW X5.
Si din moment ce testele de anduranta au dovedit doar o parte din caracterul inconfundabil al automobilului, seria de teste efectuate in poligonul BMW Group de la Miramas (sudul Frantei), pe circuitul de mare viteza de la Talladega (statul american Alabama) si pe circuitul de la Nürburgring (Germania) a fost la fel de importanta. Informatiile si punctele de vedere acumulate demonstreaza modul in care noul BMW X5 indeplineste cele mai inalte cerinte cu privire la agilitate, precizie, control si confort, in special datorita suspensiei M adaptive Professional si directiei active integral, care sunt oferite tot in premiera.