Grupul olandez BIOS, specializat in servicii de mobilitate a decis recent sa schimbe flota de taxiuri de la aeroportul Schipol Amsterdam si electromobilistii din toata lumea au fost captivati de noul experiment pe scara larga cu automobile electrice, fiind vorba de inlocuirea flotei de Tesla Model S lansate in 2012, cu mai noile Model X.
In 2014, cand BIOS a decis achizitionarea a 167 unitati Tesla Model S pentru transportul pasagerilor de la aeroportul Amsterdam Schipol, reactiile au acoperit intregul spectru de emotii umane de la scepticism la exaltare, criticii stand desigur la panda in asteptarea evidentelor din realitatea de zi cu zi, ca sa demonstreze ca aceasta este doar un “artificiu publicitar”.
Asa cum este firesc in exploatarea in regim de taxi, flota BIOS de Model S a fost utilizata intensiv, acumuland intre 250.000 si 300.000 de kilometri pana la sfarsitul anului 2017. Avantajul spatiului mai mare pentru bagaje si posibilitatea de a prelua sapte pasageri, impreuna cu fiabilitatea recunoscuta a modelelor S si valoarea buna de revanzare, “au facut decizia foarte usoara”, afirma Stef Hesselink, directorul executiv al grupului BIOS.
https://electrek.co/2017/08/30/tesla-model-s-hits-300000-miles-in-just-2-years-saving/)
Taxiurile sunt incarcate in timpul de repaos de peste noapte, cand curentul este mai ieftin, plecarea in fiecare schimb facandu-se cu acumulatorii plini. Pentru completare in zilele de varf, taxiurile pot fi de asemenea incarcate la superchargerul Tesla. In colaborare cu aeroportul Schipol, Tesla a instalat o statie de incarcare rapida, ce nu face parte din reteaua publica si este dedicata firmelor ce coopereaza local.
Degradarea bateriilor in regim de utilizare taxi nu a depasit nivelul cunoscut din declaratiile proprietarilor private.
Dintre comentariile cititorilor la articolul sursa, l-am remarcat pe cel al unui taximetrist din Amsterdam care afirma: “Sunt taximetrist in Amsterdam si conduc un Tesla Model S 100D impreuna cu alti 200 de soferi care conduc varianta S85, in curs de inlocuire cu modele 100D. Exista doua companii care administreaza aceste flote electrice. BIOS are Tesla Model X negre, competitia are Tesla Model S albe. In plus mai sunt aproximativ 400 de taximetristi independenti cu masini electrice, majoritatea de asemenea Tesla, mai noi sau mai vechi”.
Opinia electromobilistului:
Ce masuri sunt necesare pentru electrificarea flotelor de taxi in Romania, luand in considerare ca sunt autovehiculele cu cel mai mare kilometraj zilnic in zonele aglomerate, prin urmare avand impactul cel mai mare asupra reducerii poluarii cauzate de trafic?
Va multumim ca intotdeauna pentru colaborare si toate ideile constructive!
db