Informatii din exploatarea de zi cu zi a acumulatorilor pentru automobile electrice

7 mai 2018,



Dupa o serie de vesti ingrijoratoare despre acumulatorii pentru tractiunea rutiera, privind degradarea mai rapida a variantelor de 30 kWh la modelul Nissan Leaf din 2016 si un posibil defect de fabricatie la Chevrolet Bolt, primim o veste buna legata de acumulatorii Tesla.

Degradarea acumulatorilor reprezinta una din grijile majore ale proprietarilor de autovehicule electrice si un punct de decizie important, pentru cei ce evalueaza impactul financiar pe termen lung al unui automobil electric, considerand pe langa pretul de achizitie si cheltuielile de intretinere.

Un grup de proprietari Tesla, foarte activi pe forumul olandez-belgian, colecteaza informatii de cativa ani de la mai mult de 350 automobile electrice aflate in exploatare in toate colturile lumii si le publica in documentul google atasat aici.

Exceptand cateva deviatii mai dificil de inteles fara a avea intregul context de exploatare si incarcare a acumulatorilor, informatiile colectate arata ca dupa 250.000 km degradarea capacitatii este mai mica de 10%.

Aceste informatii vin sa confirme stirea punctuala (si greu de verificat) din august 2017, cand un taximetrist finlandez a anuntat ca a depasit 400.000 km cu un Tesla Model S si ca mai are 93% din capacitatea originala a acumulatorului.

Opinia electromobilistului:

Ce experiente proprii aveti cu acumulatorii masinilor electrice sau hibride plug-in la exploatarea pe drumurile din Romania?

Multumim pentru colaborare!

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *