Test cu Tesla Model S85, dupa 170.000 km la bord
25.05.2018
        
Distribuie acest articol!   

In articolul O raza de lumina… electrica am subliniat faptul ca majoritatea automobilelor electrice inmatriculate in Romania in trimestrul I din 2018 sunt noi (129 din 136), fapt imbucurator care poate fi legat si de absenta datelor si a increderii in performantele de lunga durata ale modelelor electrice.

In alte articole mai recenteprezentam informatii primite de la modele utilizate sute de mii de km in regim de taxi cu performante si economicitate convingatoare ce au determinat firma olandeza BIOS sa inlocuiasca flota de taximetre Tesla Model S de la aeroportul Amsterdam Schipol cu mai spatiosul si Model X.

Zilele trecute am fost bucurosi sa vedem ca revista CAR Magazine din Marea Britanie a avut ocazia sa testeze un Model S, despre care banuieste ca ar avea cel mai mare kilometraj din Marea Britanie, cu respectabila cifra de 170.000 km la bord. Automobilul testat apartine firmei Chargemaster, cel mai mare furnizor de statii de incarcare din Marea Britanie si a fost utilizat ca automobil de demonstratie pentru clienti, ceea ce presupune o utilizare foarte intensa.

Dupa cateva comentarii legate conditia exteriorului (cateva zgarietrui) si interiorului (uzura tapiteriei) si aspectul ieftin al materialului ales, CAR magazine informeaza ca sistemul de operare si ecranul de 17inch functioneaza normal, chiar daca acuratetea acestuia este mai modesta decat a unor modele mai noi.

Toate componentele importante sunt originale si acumulatorul de 85kWh indica, dupa incarcarea 100%, o autonomie de 230 mile (370km). In stare noua indica 240mile (386km) autonomie, prin urmare o degradare de 4,2%, dupa o distanta parcursa echivalenta cu aproape jumatate din distanta Pamant – Luna (384.400km).

Doua piese inlocuite in garantie au fost manerele “pop-out”, specifice modelelor Tesla (de doua ori) si ecranul de 17inch.Priza de incarcare a fost de asemenea schimbata din cauza uzurii.

La proba de drum comparativ cu un alt Model S85D, cu tractiune integrala, aflat in teste de lunga durata la CAR Magazine, dar cu kilometraj mai mic, singura diferenta sesizata a fost un sunet mai intens venind de la motorul electric al modelului cu tractiune spate apartinand firmei Chargemaster.

Concluzia CAR Magazine este urmatoarea: “Una peste alta, este un exemplu convingator pentru a face tranzitia la automobilul electric. Cu mai putine piese in miscare si fara complexitate mecanica, masinile electrice pot fi un partener sigur de lunga durata, atat vreme cat bateria este incarcata si intretinuta corespunzator”.

Opinia elecromobilistului:

Daca aveti experienta personala cu masini electrice ce au acumulat kilometraj considerabil, ne puteti impartasi opiniile la rubrica de comentarii sau pe Facebook.

Va multumim pentru colaborare!

db

Distribuie acest articol!