„Viitorul este electric”, declara Volvo

4 mai 2018



Cu doua trofee extrem de valoroase pentru imaginea firmei, obtinute in 2018 – Masina Anului in Europa, cu XC40, si Masina Anului in Lume, cu XC60 – respectata firma suedeza Volvo, facand parte in prezent din grupul Geely, este urmarita cu tot mai multa atentie in lumea auto.

Ce este in spatele devizei: “Preluam conducerea, imbratisand mobilitatea curata. Viitorul este electric” (Taking the lead: Embracing a cleaner mobility. The Future is Electric)?

“Suntem determinati sa fim primul producator premium cu intregul portofoliu de vehicule electrificate. Acesta este angajamentul nostru clar pentru reducerea amprentei de carbon si imbunatatirea calitatii aerului in orasele noastre”, declara Hakan Sameulsson, presedintele Grupului Volvo.

Mai concret, incepand din 2019, fiecare automobil nou Volvo va avea un motor electric in varianta EV (100% electric) sau PHEV (hybrid plug-in).

Pentru 2021 sunt planificate lansarea a cinci modele pur electrice, care vor contribui ca pana in 2025, anul din care Norvegia a interzis vanzarea vehiculelor cu motoare clasice, iar China a ridicat cota minima de vehicule cu emisii zero din totalul vanzarilor, Volvo sa fi vandut un milion de vehicule electrice.

Divizia Volvo responsabila de transportul marfurilor nu se lasa mai prejos si lanseaza primul model electric denumit FL Electric, cu autonomie de 300 km, care si-a inceput probele de distributie marfa in oras, la Gotteborg.

Volvo merge pe un drum asemenator cu Mercedes, care a lansat modelul Fuso electric anul trecut, tot cu scopul distributiei in oras.

Va fi interesant de urmarit competita cu Tesla, al carei prototip Semi este in probe de drum, transportand acumulatori intre fabrica din Reno, Nevada si linia de asamblare din Freemont, California. Autonomia declarata de Tesla (intre 500 si 800 km) a fost pusa sub semnul intrebarii de Mercedes si alti specialisti din domeniul transportului rutier.

db