Transformarea majora prin care trece industria auto, odata cu elecrificarea, are prieteni devotati si dusmani aprigi.
Comentariile pro si contra alterneaza cu o viteza ametitoare, generand multa confuzie, mai ales cand nu sunt corect documentate si argumentate, folosindu-se fraze vagi, de genul “toata lumea stie” sau “un grup de cercetatori afirma”… si va rugam sa completati punctele cu orice doriti, daca tot este neverificabil.
Asa cum informam in articolul Electrificarea transportului rutier – pericol sau oportuntiate?, in timp ce anumite sectoare de proiectare si productie se simt amenintate, alte industrii noi au aparut si incep sa prospere odata cu electrificarea transportului rutier (retele de incarcare, producatori de acumulatori, motoare electrice, electronica de putere, etc).
Recent, un studiu amanuntit, care analizeaza diferite marci pana la nivel de departamente, a ajuns la concluzia ca 267.000 de locuri de munca sunt amenintate si alti 140.000 de colaboratori vor trebui recalificati.
Opinia autorului:
Cu tot respectul pentru munca depusa si analiza amanuntit documentata, cred ca titluri bombastice, ca cel utilizat mai sus, intentionat, si de 24auto.ro, creeaza o imagine distorsionata, care necesita o prezentare mai echilibrata, in care sa se depuna tot atat efort si in contabilizarea noilor locuri de munca create de electrificare si a oportunitatilor deschise spre un viitor independent de combustibilii fosili.
db