Angajat la cateva ore dupa decesul lui Umberto Agnelli, patriarhul FIAT, pentru a salva firma de la faliment, Sergio Marchionne raporteaza dupa exact 14 ani realizarile de pana acum si ridica cortina spre planurile de viitor, la inceputul ultimului an la conducerea grupului FCA (Fiat Chrysler Automobiles).
Cel mai mare motiv de sarbatoare pentru echipa care conduce destinele grupului FCA si a investitorilor a fost comunicat intr-un mod cat se poate de clar, pe doua cai.
In primul rand, Segio Marchionne a purtat o cravata! …ceea ce a semnalat un moment extrem de important.
In al doilea rand, participantii la evenimentul din 1 iunie au fost tratati cu cutii de bomboane inscriptionate “Cash net: cat este de dulce” (Net cash: How sweet it is).
Sub bagheta lui Marchionne, valoarea grupului FCA a crescut de mai mult de 10 ori si va fi fara datorii la finalul lunii iunie, o performanta exceptionala, considerand ca atat FIAT cat si Chrysler au fost salvate din pragul falimentului, in 2004 si 2009.
Viitorul grupului FCA se bazeaza pe doua marci americane, Jeep si Ram, si doua italiene, Alfa Romeo si Maserati.
Planurile de expansiune pentru aceste patru branduri includ electrificarea si conducere autonoma si globalizarea Jeep, care in multe regiuni de pe glob este sinonim cu “masina de teren”, “4×4” sau “SUV”.
Viitorul este destul de tulbure pentru alte patru marci ale grupului: Chrysler, Dodge, FIAT si Lancia, numeroase specualtii circuland in presa, cum ca ar putea fi sacrificate cat de curand, asa cum s-a intamplat cu alte marci de traditie in SUA (Oldsmobile, Plymouth, Mercury etc), dupa criza financiara din 2008.
db