Oare ce ar spune marele inventator Nikola Tesla?
06.06.2018
        
Distribuie acest articol!   

Probabil ca nici macar prolificului inventator Nikola Tesla nu i-a trecut prin gand ca, in secolul XXI, doua companii implicate in dezvoltarea viitoarelor forme de transport rutier ii vor purta numele si se vor razboi pe toate caile posibile.

Pentru firma cu sediul in California, care a adoptat numele marelui inventator Tesla, probabil ca nu este nevoie de prea multa introducere, CEO-ul Elon Musk avand grija ca toate canalele de comunicare sa fie inundate de vesti continue despre firmele sale deschizatoare de drum in multe domenii. Cele mai cunoscute revolutineaza industria auto si cea a lansarii de sateliti, Space X, dar nu mai putin indraznete sunt cea care sapa tunele sub Los Angeles pentru un viitor “transport in comun revolutionar”, The Boring Company, si cea care si-a propus sa gaseasca solutii ca urmatoarea generatie de computere sa fie interconectate cu utilizatorii, Neuralink.

Despre firma care a imprumutat prenumele inventatorului, Nikola, cu sediul in Salt Lake City, Utah, se vorbeste ceva mai rar.

Si totusi, intre cele doua firme s-a nascut un aparent razboi, despre care ne intrebam daca este real sau doar un “complot” publicitar?

Mai intai au fost cateva sageti de la distanta, prin care Nikola informa publicul ca va returna avansul incasat pentru camioanele cu pile de hidrogen, accentuand deosebirea de Tesla, care se bazeaza pe sumele primite in avans de la clienti pentru finantarea operatiilor curente.

Twitter a luat foc si schimbul de replici a durat cateva zile… Apoi s-a facut liniste, cel putin pe aceasta tema.

La scurt timp, Nikola a trecut din nou la atac, prin intentarea unui proces impotriva Tesla, invocand ca prototipul Semi prezentat anul trecut de Tesla, ar fi copiat designul camionului Nikola One.

Tesla Semi

Nikola One

Anuntul a venit in saptamana in care Elon Musk urma sa prezinte investitorilor de pe Wall Street rezultatele din primul trimestru, un adevarat spectacol, asteptat de fiecare data cu multa curiozitate, si puternic mediatizat. Musk nu a dezamagit nici de data aceasta, cand a reusit cea mai bizara performanta de pana acum si a refuzat sa raspunda unor analisti, preferand sa dialogheze pe baza intrebarilor venite de la sustinatori, prin canalul Youtube.

Alta lovitura a venit din directia Nikola, odata cu anuntul unei comenzi neobisnuit de mari pentru camioane, mai ales cele cu pile de hidrogen.

Anheuser Bush ar fi comandat “pana la” 800 de camioane, ceea ce eclipseaza comenzile primite de Tesla, cele mai mari cunoscute fiind 125 pentru UPS si 100 pentru Pepsi, plus de la alte 20 firme de distributie si transportatori.

Opinia electromobilistului:

Trimiteti un mesaj la 24auto.ro sau pe pagina noastra de Facebook, daca doriti sa aflati mai multe detalii despre camioanele Nikola One si functionarea pilelor de combustie cu hidrogen.

Va multumim pentru interes.

db

Distribuie acest articol!