Peisaj electromobilistic urban schimbat in Norvegia – partea a II-a

31 iulie 2018



Daca in parcurile nationale si pe drumurile de munte, departe de orase, majoritatea automobilelor electrice intalnite au fost Tesla Model S si X, in orase peisajul este mult mai diversificat.

Frecventa cu care intalnim in Bergen si Oslo alte modele electrice, precum Nissan Leaf, Renault Zoe, Kia Soul, Hyundai Ioniq si modelele electrificate ale Grupului Volkswagen (eUp, eGolf, Audi eTron), este depasita doar de furgonetele de distributie Nissan, bazate practic pe aceleasi componente electrice ca si Leaf.

Tesla Model X in Bergen

Cu autonomie mai redusa si mai ales fara o retea proprie de incarcare rapida asemanatoare cu super chargerele Tesla, toate aceste automobile electrice sunt extrem de economice in oras, din mai multe puncte de vedere.

Hyundai Ioniq in Bergen

Pe langa costul redus al electricitatii si evitarea schimburilor periodice de ulei, filtre, curele, etc., autovehiculele electrice sunt usor de identificat de camerele automate pentru incasarea taxelor de drum, dupa prima litera a numarului de inmatriculare, care este E.

Bergen Bryggen – patrimoniu universal UNESCO

Fiind taxati la fiecare trecere din suburbii spre centru si invers, in functie de ora, cu preturi maxime la orele de varf, scutirea pentru autovehiculele electrice rezulta in economii de sute de euro pentru proprietari, respectiv mii de euro pentru firmele de distributie.

In acest context, nu este de mirare ca numerosi taximetristi si firmele de distributie au ales modele electrice.

db