Bun venit producatorilor chinezi de acumulatori!

25 iulie 2018



Ceremonia de semnare a contractului pentru prima fabrica chinezeasca de acumulatori in Germania este un moment suficient de important pentru a fi onorata de prezenta prim ministrului chinez Li Keqiang.

Cel mai mare producator mondial de acumultori pentru tractiune rutiera CATL (Contemporary Amperex Technology Ltd) investeste in Turingia, pentru a fi cat mai aproape de principalii clienti germani. Dupa anuntul Volkswagen, din primavara, ca a semnat contracte pentru acumulatori in valoare de peste 20 miliarde de euro cu CATL si LG Chem, si cel recent, prin care BMW dezvaluia numele furnizorului, CATL, de unde va achizitiona acumulatori in valoare de un milliard de euro, aceasta investitie pare justificata.

Lipsa unor furnizori europeni de celule pentru acumulatorii de tractiune, a fost evidentiata si in timpul anuntului Tesla, care este in faza avansata de planificare a unei “Gigafactory”, asemanatoare celei din Reno, Nevada, in zona de granita dintre Germania si Franta.

Desi noul CEO al Grupului Volkswagen, Herbet Diess, a solicitat insistent o asociere europeana pentru a produce acumulatori de tractiune, se pare ca nici macar “premiul” de 250 miliarde de euro, la cat este estimata piata de acumulatori in Europa pana in 2025, nu a reusit sa invinga scepticismul german.

Dimpotriva, asa cum am informat recent, Bosch a vandut firma specializata in tehnologii avansate pentru acumulatori, pe care o cumparase doar cu cativa ani inainte, pe baza unor estimari ca pentru a castiga o cincime din piata europeana ar fi necesare investitii de 20 de miliarde de euro, un risc prea ridicat chiar si pentru cel mai mare furnizor din industria auto.

Asadar, bun venit (deocamdata) producatorilor chinezi, care vor alimenta cu acumulatori de tractiune industria auto europeana, care angajeaza in prezent 12,6 milioane de oameni!

db