Acum, dupa ce stim ca primul Porsche 100% electric se va numi Taycan si ca primul model Audi 100% electric se va lansa pe 30 august, la Bruxeles, este momentul sa privim la strategia viitoare de electrificare a celor doua marci premium apartinand Grupului Volkswagen.
Dupa multi ani de rivalitate, atat in plan sportiv, cat si cu modele de serie, si dupa o serie de reprosuri legate de motoarele diesel implicate in scandalul Dieselgate, Springer Professional ne informeaza ca cele doua echipe de proiectare dedicate autovehiculelor electrice vor colabora in viitor.
Noile modele se vor baza pe o platforma tehnica originala, denumita Premium Platform Electric (PPE), din care se vor naste doua modele Audi la Ingolstadt si un Porsche la Weissach, planificate pentru lansarea in productie la sfarsitul anului 2021.
Noua platforma poate fi utilizata atat ca baza pentru SUV, cat si pentru limuzine. Echipa combinata, formata din 550 ingineri la Audi si 300 de la Porsche, are ca obiectiv sa reduca costurile cu 30% fata de proiectarea independenta, ca in prezent. Porsche are un buget de 6 miliarde de euro pentru electrificare, pana in 2022.
Planurile Audi pana 2025 sunt foarte asemanatoare cu cele anuntate la Salonul Auto de la Beijing, de Volvo. Pentru fiecare model echipat cu motor cu ardere interna va exista in oferta si o varianta electrificata.
Cu ocazia Adunarii Generale a Actionarilor, presedintele Consiliului de Administratie Audi, Rupert Stadler, afirma: “In timp ce lucram in continuare la eliminarea consecintelor crizei diesel, restructuram segmente intregi ale organizatiei noastre globale, in directia viitorului”, referindu-se la electromobilitate, autonomie si digitalizare. Programul este sustinut cu un buget de 40 miliarde de euro.
Cele 20 de modele planificate pentru acest interval de timp vor fi construite atat pe platforma modulara destinata autovehiculelor electrice dezvoltata de Volkswagen, cat si pe PPE (Premium Platform Electric), dezvoltata in comun cu Porsche.
Dupa incercari destul de timide (pentru dimensiunile si puterea financiara a Grupului Volkswagen) de electrificare a modelelor Golf, UP si Passat, strategia pentru autovehiculele 100% electrice pana in 2025, utilizand platforme dedicate, este similara cu ceea ce Tesla, Nissan, Renault, BMW si, incepand de anul acesta, cu iPace, Jaguar au aplicat de la bun inceput.
Dupa analiza firmei de consultanta Frost & Sullivan, pana in 2025 numarul modelelor electrice pe fiecare platforma dedicata va creste de zece ori, comparativ cu productia actuala.
In paralel cu dezvoltarea noilor modele, firmele vor fi obligate sa investeasca in tehnologii avansate pentru acumulatori si in infrastructura de incarcare, replicand la scara mai ampla modelul initiat de Tesla, cu productia de acumulatori la Gigafactory si reteaua de incarcare Supercharger pentru modelele Tesla (Roadster, S, X si 3).
db