Audi PB18 e-tron – Masina sport a viitorului, intr-o viziune radicala, electrificata

27 august 2018



Cel mai nou concept de inalta performanta de la Audi a fost dezvaluit in cadrul celebrului concurs de eleganta auto de la Pebble Beach, California. Se numeste PB18 e-tron, cu trimitere directa la locul prezentarii oficale (PB, de la Pebble Beach), la provocarea electrificarii (e-tron), dar si la impresionanta experienta pe care constructorul de la Ingolstadt a acumulat-o in ultimii ani in cursele de anduranta, in special in cea de 24 de ore de la Le Mans, cu monopostul R18 e-tron.

Conceptul reprezinta, asadar, o viziune radicala pentru masina sport a viitorului, este lat si coborat, caroseria fiind in mod vadit inspirata de tunelul aerodinamic si pista de curse. Masoara 4,53 m lungime, 2 m latime si doar 1,15 m inaltime, cu un ampatament de 2,70 m si roti pe jante de 22 inch.

Motorizarea electrica este amplasata in pozitie central-spate, astfel ca pozitia cockpit-ului este avansata, iar centrul de greutate este foarte coborat.

Deisgnul pastreaza stilul angular, prezent la modelele actuale de serie de la Audi, insa tradeaza o legatura cu un alt concept spectaculos de la Audi, Aicon. Parbrizul curbat si extrem de plonjat, impreuna cu prizele de aer generoase, de pe laterale, domina exteriorul.

Este un coupe ultrasportiv cu interior modulabil. In configurare de strada, la bord pot urca doua persoane, in timp ce versiunea de pista poate transforma bolidul intr-un monopost, cu scaunul pilotului amplasat in pozitie centrala. Transformarea strada/pista se continua la exterior, cu eleronul si difuzoarele spate.

Audi PB18 e-tron are toate cele patru roti motrice, cuplate la trei motoare electrice, unul de 204 CP pe fata si doua pe spate, cu o putere cumulata de 476 CP. In total, puterea este de 680 CP, dar poate ajunge pana la 775 CP, gratie unui “boost” temporar. Cuplul este de 830 Nm, iar acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in circa doua secunde. Bateria este de 95 kWh si poate fi incarcata in doar 15 minute, la tensiune de 800V, cu autonomie de 500 km (WLTP).

Fisa tehnica mai prevede incarcarea inductiva a bateriei, suspensie adaptiva si discuri de frana din carbon, de 19 inch diametru.

PB18 e-tron deschide seria unor concepte pe care Audi le-a anuntat pentru lunile urmatoare, printre care si un prototip special concept pentru mobilitatea urbana.