Detalii despre eRoadArlanda - prima sosea electrificata din Suedia
04.08.2018
        
Distribuie acest articol!   

O postare de vacanta pe contul nostru de Facebook cu imagini surprinse pe prima sosea electrificata din Suedia a starnit un interes deosebit. Revenim cu detalii despre proiectul eRoadArlanda, un test in conditii de trafic real al posibilitatilor de incarcare cu energie electrica, in timpul mersului, pentru camioanele PostNord, apartinand postei suedeze.

Scopul declarat al proiectului, inceput cu cativa ani in urma si derulat in diferite configuratii pe circuitele de incercare al firmelor Scania si Volvo, este de a gasi solutii sustenabile pentru transportul viitorului. Echipa implicata in proiect estimeaza ca prin electrificarea soselelor si tranzitia la tractiune electrica, emisiile de CO2 se pot reduce cu 80-90%. In Suedia, transportul rutier genereaza aproximativ 33% din emisiile de CO2, o treime fiind produs de transportul de marfuri.

Prognozele pentru anul 2030 arata ca transportul de marfuri va creste cu pana la 60%, ceea ce poate rezulta intr-un volum excesiv de emisii poluante, daca nu se gasesc solutii alternative la utilizarea combustibililor fosili. Pe baza studiilor retelei de sosele din Suedia, echipa proiectului a ajuns la concluzia ca maximum 4% din sosele ar trebui electrificate, distantele scurte fiind acoperite cu energia stocata in acumulatori.

Gasirea solutiilor se cauta pe mai multe cai, eRoadArlanda fiind o initiativa finantata de Ministerul Transportului din Suedia, bazata pe incarcarea camioanelor in mers, prin sine metalice instalate in sosea. Testele in circuit inchis pe pista de incercare aflata intre aeroportul Arlanda (principala cale aeriana spre Stockholm) si localitatea Rosersberg (unde se alfa un mare centru logisitic al PostNord) se deruleaza de mai multi ani. Recent a fost dat in functiune un tronson de 2 km instalat intre aeroport si centrul logistic, pe soseua 893, unde camioane de 18 tone vor fi alimentate cu electricitate din mers.

Principiul de functionare si un video cu explicatii detaliate al modului de incarcare dinamica prin contact cu sinele metalice inglobata in sosea se gasesc pe pagina web a proiectului.

db

Distribuie acest articol!