Pentru sfarsiturile de saptamana active si curate - masinile de teren electrice nu sunt departe!
18.08.2018
        
Distribuie acest articol!   

Cu siguranta, Bollinger Motors nu este primul nume care vine in gandul cunoscatorilor de pretutindeni atunci cand este vorba de automobile electrice. Producatorul de masini pentru teren 100% electrice a pornit la drum in 2014, in nordul statului New York, si nu incearca sa impresioneze prin performante dinamice, mai ales acceleratie, ca numeroase alte start-upuri, care au in colimator modele Tesla, ci prin simplitate, utilitate si capabilitatea de a opera in orice teren.

Primul SUV, denumit B1, este in faza de lansare in productie cu livrari programate pentru 2020. Echiparea cu cate un motor electric pe fiecare punte, rezulta intr-o putere totala de 360 CP si cuplu de 640Nm. Autonomia pe sosea este de 300 km, fiind asigurata de un acumulator foarte mare, de 125 kWh. Pentru utilizarea in teren, B1 beneficiaza de o treapta de viteza cu demultiplicare de 4 ori si garda la sol de 40 cm.

Cu toate ca pentru caroserie s-a utilizat aluminiu, B1 cantareste 2.200 kg, dar poate transporta patru persoane, o sarcina utila de 2 tone si tracteaza 3,5 tone.

Pe langa cateva teste si interviuri, recent firma a atras atentia printr-o initiativa la fel de neconventiala ca si prima lor masina. Simplu si direct, asa cum ii place lui Elon Musk, Bollinger intreaba pe Twitter daca vor putea folosi reteaua de incarcare rapida Super Charger instalata de Tesla.

Nu stim inca raspunsul, dar initiativa este remarcabila din doua puncte de vedere. Pe de o parte Bollinger, desi la inceput de drum, dovedeste ca intelege ecosistemul electromobilistic in care automobilul trebuie sa fie sustinut de o retea de incarcare cat mai acoperitoare pentru teritoriul de utilizare dorit.

Pe de alta, daca Tesla va deschide portile retelei Super Charger si altor producatori de autovehicule, cei mai castigati vor fi electromobilistii din toata lumea.

db

 

Distribuie acest articol!