Škoda Vision RS prefigureaza urmatoarea generatie RS, dar si noua compacta a marcii cehe
30.08.2018
        
Distribuie acest articol!   

La lansarea prototipului Škoda Vision RS, la Salonul Auto de la Paris din 2018, Škoda va oferi prime detalii ale unei compacte viitoare, precum si detalii ale urmatoarei faze de design a gamei sport RS. In avansul premierei din octombrie, marca din Cehia a publicat in premiera schite care vor crea o prima impresie cu privire la conceptcar-ul sau dinamic. De asemenea, un material video ilustreaza cum Škoda Vision RS ia forma in departamentul de design condus de Oliver Stefani.

Chiar si schitele nu foarte detaliate dezvaluie ca un aspect esential al acestui prototip este caracterul aerodinamic. Sectiunea frontala este definita cu precizie. Cu farurile sale suple, partea din fata da senzatia de dinamism accentuat. Partea din spate este dominata de un difuzor si un eleron optimizat din punct de vedere aerodinamic. Škoda Vision RS are o lungime de 4.356 de mm si latimea de 1.810 mm, inaltimea fiind de 1.431 mm si ampatamentul de 2.650 mm. Incorporand referinte evidente din motorsport, acest automobil ofera indicii privind urmatoarea faza de design a modelelor sportive RS, pornind de la traditia de 117 ani a marcii Škoda in domeniul motorsport-ului. Abrevierea RS a fost utilizata intaia oara in anul 1974, pentru automobilele sport de raliu 180 RS si 200 RS. In urma succesului repurtat de 130 RS, aceste doua litere au devenit cunoscute in intreaga lume. Din 2000, au devenit emblema de identificare a versiunilor sport ale diferitelor game de modele Škoda.

Škoda Design isi are sediul intr-o vila construita in 1890, pe maul raului Jizera, in cartierul Česana, din orasul cehesc Mladá Boleslav. Škoda Design face parte din divizia super-protejata Škoda Vision Technology Centre, care s-a mutat in Česana in 2008 si a fost apoi din nou modernizata in 2015. Aici, tehnologia futurista intalneste traditia, intr-un mediu idilic, care genereaza o atmosfera foarte speciala, ideala pentru munca creativa. Iar aici, designerul-sef, Oliver Stefani, alaturi de 150 de angajati din 26 de tari, dezvolta limbajul de design Škoda al viitorului. Vila a fost mai demult domiciliul producatorului de textile, Franz Hiller. In secolul XIX, a gazduit un timp o manufactura de textile. O unitate de productia de piese Škoda a fost stabilita aici la mijlocul secolului XX.

In materialul filmat, observam cum camera video aluneca rapid spre vila departamentului de Design. Cu miscari indemanatice si inspirat de modelul istoric de curse Škoda 130 RS, designerul asezat in curtea vilei schiteaza pe o tableta un automobil compact si atletic, cu linii precise, fluide si distinctive: Škoda Vision RS.

Distribuie acest articol!