In noiembrie 2006, Toyota si Isuzu au semnat un acord, axat pe dezvoltarea si construirea motoarelor diesel. Cele doua parti au convenit, de asemenea, la momentul respectiv, ca Toyota sa detina o participatie de 5,89% din capitalul Isuzu. Zilele trecute, cei doi constrctori au cazut de acord sa-si divizeze capitalul, urmand ca Toyota sa vanda toate actiunile sale, in viitorul apropiat.
In ciuda divizarii, cele doua companii spun ca intentioneaza sa-si mentina relatiile puternice prin intermediul proiectelor in derulare legate de tehnologiile de baza si raman deschise posibilitatii unei colaborari viitoare. „Ulterior, odata cu schimbarile intervenite pe piata, care au determinat companiile sa suspende unele dintre proiectele avute in vedere initial, si un mic progres specific inregistrat in alte eforturi de colaborare, Toyota si Isuzu au convenit sa reexamineze relatia de capital bazata pe situatia actuala a afacerilor” – se precizeaza intr-un comunicat Toyota.
Ofensiva vehiculelor electrice a determinat stoparea proiectului comun diesel, Toyota urmand sa se concentreze pe dezvoltarea tehnologiilor pentru vehiculele comerciale de ultima generatie, impreuna cu Hino Motors. Acesta din urma colaboreaza deja cu subsidiara de vehicule utilitare de la Volkswagen, pentru dezvoltarea de motoare electrice si tehnologii autonome de conducere.
Cele doua companii au afirmat public ca industria automobilelor se confrunta cu „schimbari profunde, care au loc o data la un secol”, dar ca isi vor continua eforturile de imbunatatire a competitivitatii pe pietele de vehicule comerciale si turisme.