Doua vesti bune pentru electromobilisti, din partea Grupului Volkswagen
03.09.2018
        
Distribuie acest articol!   

Dupa o perioada lunga in care Grupul Volkswagen nu parea convins ca electrificarea reprezinta viitorul transportului rutier, vedem rezultatele primilor pasi concreti, odata cu lansarea productiei la Bruxelles, a noului Audi e-tron quattro, la scurt timp dupa inceperea productiei de motoare electrice, la Gyor.

Lansarea oficiala va avea loc pe 17 septembrie 2018, la San Francisco, si pana atunci va trebui sa ne multumim cu cateva informatii care fac inima oricarui electromobilist sa bata mai repede. Cele doua motoare electrice dezlantuie 435 CP, transmisi la sol prin tractiune intergrala si „hraniti” de un acumulator de 95 kWh, suficient pentru o autonomie de 400 km.

Raspunsul la intrebarea „cine vor fi primii clienti pentru un vehicul electric al carui pret incepe de la 80.000 de euro?” il gasim intr-o directiva semnata recent de Herbert Diess, CEO al Grupului Volkswagen, care prevede ca toti managerii cu drept la masina de serviciu, trebuie sa conduca automobile electrice sau hibride.

Considerand ca Germania are o schema sofisticata de subventionare a industriei auto nationale, prin scutirea firmelor de impozite pentru automobilele de serviciu, ne indoim ca managerii Volkswagen vor putea conduce automobile Tesla, japoneze, coreene sau chinezesti, cu exceptia testelor concurentiale.

Ramane de vazut cat de repede se va face tranzitia parcului auto cu masini de firma, estimat la peste 20.000 de automobile, la modele electrice autohtone, dar suntem convinsi ca impactul va fi major. Pe langa obiectivul declarat „de reducere al emisiilor de CO2 a flotei Volkswagen” si cel promotional, cel mai important aspect este impactul psihologic asupra intregii conduceri Volkswagen, cand vor realiza ca dupa ce conduci electric, nu mai vrei sa ai vreodata de a face cu un automobil echipat cu motor cu ardere interna.

Deciziile viitoare ale managerilor muscati de „microbul electric”, vor fi cu siguranta de alta natura decat cele ale generatiei care a incercat sa vanda dieselul ca cea mai curata solutie, stiind ca emisiile din timpul masuratorilor pe stand sunt trucate.

db

Distribuie acest articol!