General Motors angajeaza un specialist la fiecare 26 minute

17 septembrie 2018



Cu ocazia unei recente vizite la Universitatea Harvard, unde incerca sa recruteze absolventi pentru viitoarele programe General Motors (GM), Mary Barra a acordat un interviu revistei Fast Company, in care defineste aspiratiile grupului GM, tehnologiile si tendintele sociale, care remodeleaza din mers industria auto.

Cu toate ca in prezent GM angajeaza o persoana specializata in IT, tehnologie, inginerie electrica si matematica la fiecare 26 minute, a investit devreme in electrificare si a achizitionat un start up, Cruise, specializat in vehicule autonome, se pare ca nu reuseste sa atraga specialisti talentati in aceeasi masura ca firmele concurente din Silicon Valley, precum Tesla sau Waymo.

“Este atat de mult software in automobilele moderne, ca de multe ori soft-ul inlocuieste sistemele mecanice. Vom ajunge la un punct in care automobilele vor fi actualizate si perfectionate, in loc de a fi reparate (in sensul traditional)”, declara Mary Barra.

Pe langa investitiile in noul centru de testare al acumulatorilor pentru tractiune rutiera din Warren, Michigan, GM cauta metode de a reduce continutul de cobalt din acumulatori si posibilitati de incarcare extrem de rapida.

In planul autovehiculelor autonome, flota de automobile Cruise din San Francisco invata repede cum se navigheaza in traficul complex dintr-o mare metropola aglomerata. Se cauta solutii de programare pentru tunele si drumuri acoperite de zapada, doua bariere ce trebuie depasite in viitorul apropiat.

Pe langa importanta autonomiei de 380 km atinse de Chevy Bolt, Mary Barra accentueaza necesarul investitiilor in retele rapide, de genul Tesla Super Charger, pentru a asigura incarcarea pe durata deplasarilor lungi, in afara oraselor.

La intrebarea despre cum va arata transportul viitorului la GM,  CEO-ul defineste patru prioritati. In primul rand, propulsia electrica, sustinuta atat de acumulatori, cat si cu pile de combustie. In al doilea, vehiculele autonome. Cel de al treilea este reprezentat de conectivitate si la acest capitol Mary Barra considera ca “doar ce am atins suprafata avantajelor ce pot fi generate pentru clienti”, desi GM a fost printre primii care au introdus sisteme de comunicare prin satelit pe intreaga gama de autovehicule.

O ultima tendinta sociala, care va modifica modul in care ne deplasam, este renuntarea la proprietatea unui automobil si utilizarea doar pe perioada cat este necesar, prin car-sharing. Firma Maven, apartinand grupului GM, ofera servicii de car sharing si exploreaza zi de zi preferintele clientilor, pentru a se adapta cat mai bine la viitor.

“In concluzie, cand privim la cele patru tendinte majore care transforma indsutria si modifica felul in care oamenii se deplaseaza, dorim sa fim implicati in toate patru in mod adecvat. De aceea investim, fiindca suntem convinsi ca GM este capabil sa adauge valoare”, declara Mary Barra.

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *