Proiectul 24auto.ro/ electromobilitate – update numarul 3

15 octombrie 2018



Cu toata atentia si energia captata de Salonul Auto Bucuresti (SAB), editia 2018, poate va intrebati ce s-a mai intamplat cu proiectul initiat de revista noastra pentru educarea publicului despre electromobilitate, prin experienta proprie si condusul unui automobil electric?

“Ionica”, cum este alintata prima masina din mini-flota noastra demonstrativa, a participat la trei test drive-uri pe distante de peste 100 km si la Salonul Auto al Casei Auto Timisoara, unde a avut parte de multa atentie si cateva test drive-uri mai scurte, pentru clientii interesati de experienta electrica.

Pe parcursul ultimei saptamani, cu temperaturi blande si vreme uscata, a parcurs 675 km cu zece conducatori diferiti. Desi nu reprezinta nimic nou, atrageam atentia in mai multe articole ca stilul de conducere influenteaza mult consumul de energie.

Cei in cautarea “acceleratiei electrice”, facuta legendara de automobilele Tesla, au obtinut un cosum mediu de 21,2 kWh / 100 km. In schimb, cei ce realizeaza ca un automobil electric poate deveni un blazon al responsabilitatii sociale, prin eliminarea emisiilor de noxe la esapament, dar si prin dramuirea cu grija a fiecarui “electron” consumat doar cu folos si utilizand franarea regenerativa la maxim, au realizat un record de 9,7 kWh / 100 km.

Din fericire, cei din ultima categorie au fost mai numerosi si media obtinuta pe parcursul celor 675 km, de zece conducatori, a fost exact 11,5 KWh / 100 km, cat indica cartea tehnica a modelului Hyundai Ioniq EV si confirma costul de 7 lei / 100 km pentru energia electrica consumata.

Va urma…

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *