Dupa infiintarea, in decembrie 2016, sub coordonarea directa a presedintelui Akio Toyoda, a unui „comando” tehnic format din 50 de specialisti, dedicati investigarii solutiilor tehnice necesare autovehiculelor electrice, aflam ca firma care a introdus hibrizii in lumea auto inca din 1997, s-a decis sa creasca echipa la 200 ingineri, reuniti sub denumirea „Fabrica Toyota Zero Emisii” (The Toyota ZEV Factory).
Este un moment remarcabil pentru intreaga evolutie a viitorului electrificarii transportului rutier, fiindca de mult timp ne-am intrebat ce anume stie Toyota, ce aparent nu stiu alte firme, de a ales doar calea pilelor cu hidrogen, pentru a produce energia electrica necesara antrenarii motoarelor electrice la bord?
Din declaratii anterioare cunosteam aspiratiile firmei de a lansa automobile electrice cu acumulatori, doar cand tehnologia bateriilor solid state pentru utilizare in industria auto este matura pentru productia de serie. Termenul initial a fost 2020, dar se pare ca a fost prea optimist si progresul este cu mult mai lent.
Pe masura insa ce normele de poluare devin tot mai stringente in China si Europa, iar retelele pentru distributia hidrogenului au ramas in urma celor de incarcare a acumulatorilor, Toyota isi multiplica efortul de a tine pasul cu concurenta.
In Japonia, Nissan a ajuns la a treia generatie de tehnologie pentru modelul LEAF, care detine titlul de cel mai bine vandut automobil electric pe plan mondial, inca de la lansarea primei generatii.
In SUA, Tesla a atacat viguros domeniul automobilelor din clasa medie dominat de ani de zile de Toyota Camry, cu noul Model 3, aflat deocamdata pe locul patru al vanzarilor dupa numar de unitati vandute, dar pe locul intai dupa incasari.
In Europa, pe langa Nissan Leaf si „ruda” apropiata, Renault Zoe, produse de alianta Renault – Nissan – Mitsubishi, modelele coreene Hyundai Kona si Kia Niro, primite foarte bine de presa si public, au fost comandate in numar mult mai mare decat se livreaza in prezent.
In China, pe cea mai mare piata de automobile electrice, pe langa producatorii autohtoni, firmele germane si Tesla au pornit la atac cu constructia de fabrici noi, dedicate autovehiculelor electrice, practic fortand Toyota sa se alinieze la directia electrificarii, dictata de legislatia chineza.
Noua divizie va fi condusa de Shigeki Terashi, vicepresedintele Toyota responsabil de cercetare avansata si dezvoltarea produselor noi.
Sursa: The Mainichi
db