Distribuie acest articol!
Recentele stiri bune despre cresterea productiei si a livrarilor Tesla au fost acompaniate in septembrie de statistici asemanatoare de la majoritatea producatorilor angajati pe calea eletrificarii, rezultand intr-o luna record de peste 200.000 de livrari, cu 61% mai mult ca anul trecut.
Cresterea din primele trei trimestre ale anului 2018, totalizand 1,3 milioane de unitati, cu 68% mai mult ca in aceeasi perioada a anului trecut, reprezinta 1,8% din vanzarile mondiale de automobile noi, cunoscutele „hot spots” Norvegia, California, Olanda fiind insotite de cresterea constanta a pietii chineze si de livrarile de Tesla Model 3, odata ce productia a atins nivelul de 5.000 unitati pe saptamana, la sfarsitul lunii iunie.
Tesla domina topul producatorilor de automobile electrice pe plan mondial, cu trei modele aflate in productie (S, X si 3) si livrari de 154.125 unitati in primele noua luni ale anului 2018.
Doua stiri recente demonstreaza ca pentru Tesla incepe o era noua, odata cu gasirea solutiilor pentru productia de serie mare pentru Model 3, demarata cu dificultate si afectata de mai multe intarzieri.
In primul rand, Tesla a publicat catalogul de piese pentru toate cele patru modele (Roadster, S, X, si 3), permitand in acest fel proprietarilor si firmelor private sa repare si mai ales sa construiasca alte vehicule electrice utilizand componente Tesla. Asteptam cu entuziasm sa aflam despre proiecte studentesti din toata lumea, care folosind subasamble Tesla sa deschida calea spre noi inovatii ale modului de utilizare a autovehiculelor electrice pentru descongestionarea si depoluarea marilor aglomeratii urbane.
Nu ar fi o premiera absoluta. Toyota a utilizat tehnologie Tesla pentru a doua generatie a modelului RAV 4 EV, lansat in California in 2012, iar Mercedes a urmat aceeasi cale pentru primele modele Clasa B electrificate.
Cea de a doua stire, care ne face sa privim in globul de cristal al viitoarelor aliante si colaborari din noua lume a automobilelor electrice, vine tot de la grupul Daimler, parintele Mercedes, al carui CEO Dieter Zetsche, pe cale sa predea stafeta lui Ola Kaellenius, declara ca o noua colaborare cu Tesla ar fi posibila.
Chiar daca acordurile in plan tehnologic, protejat de patente si interese pe termen lung, sunt mai rare si greu de realizat, Tesla are nevoie urgenta de capacitati de productie in Europa, iar producatorii traditionali au capacitatile disponibile, din cauza prabusirii vanzarilor de modele diesel.
Am putea vedea intr-un viitor apropiat modele Tesla made by Mercedes?… Intr-o
lume globala interconectata de interese comerciale, care ne-a dat modele Mercedes cu motoare de Renault, sau pickup-uri Nissan cu renumita stea pe capota… nimic nu mai este imposibil.
db
Distribuie acest articol!