Asa cum am promis, dupa prezentarea noutatilor electrice, revenim la Salonul Auto din Los Angeles pentru a trece in revista modele hibride si plug in hibride prezentate in premiera in California, statul cu cel mai mare numar de automobile electrice si electrificate din SUA.
Pe langa iesirea furtunoasa la scena a celor doua modele electrice Rivian, un pickup si un SUV proiectate pentru aventura pe trasee dificile, dincolo de limitele oraselor si soselelor, din aparitiile la editia acestui an la salonul californian se va intipari probabil in memoria electromobilistilor primul model plug in hibrid Subaru, destinat tot celor cu predilectie pentru activitati in afara oraselor.
SUBARU
Anuntat in varianta hibrida inca din luna mai a acestui an, Crosstrek este un model extrem de popular cu care firma japoneza, care sarbatoreste anul acesta 50 de ani de la infiintare, isi face debutul in universul electrificat. Utilizand tehnologie hibrida consacrata de la Toyota, Crosstrek este capabil sa parcurga 27 km in regim electric, dupa care motorul de 2,0 litri si 148 CP pe benzina preia comanda.
Cu tot ajutorul cuplului electric la turatii joase, Crosstrek nu este gandit ca un demon al vitezei sau al acceleratiei, accentul fiind pus pe economia obtinuta cu ajutorul franarii regenerative. Tot de la masinile electrice a imprumutat una din cele mai indragite functii, cea de preincalzire sau racire selectata de la distanta, pe perioada cat este conectat la priza de incarcare.
TOYOTA
In anul 2010, la 13 ani dupa lansarea vanzarilor de automobile hibride Prius, in decembrie 1997, Toyota a atins un record de peste o jumatate de milion de unitati vandute global. Odata cu diversificarea gamei de modele hibrid, intre 2010 si 2018, Toyota a mai vadut aproape 2,5 milioane de hibrizi pe pietele lumii, oferind publicului o alternativa economica, care a devenit simbolul miscarilor ecologice, ce pleadeaza pentru mobilitate individuala responsabila cu impact minim asupra mediului.
Raspunsul la intrebarea de ce nu a oferit Toyota variante hibride pentru intreaga gama de produse, ramane ascuns adanc in hatisul deciziilor luate in general pe criterii financiare si uneori constranse de capacitatea de furnizare a unor subansamble, in acest caz acumulatori.
Lansarea modelului Corolla hibrid, cu vanzare incepand din primavara anului 2019, este raspunsul logic la prevederile legislatiei din California si la nevoile unei categorii de cumparatori in cautarea unui automobil mai mare si cu design mai traditional decat gama Prius. Bazandu-se pe noua platforma globala Toyota, Corolla este strans inrudita cu Prius, C-HR si noul Lexus UX, care se poate achizitona direct de pe site-ul Amazon.
Cea de-a doua noutate Toyota in gama Prius va fi varianta cu tractiune integrala, care promite sa ramana la fel de economica ca si varianta „clasica”, cu tractiune fata.
HONDA
In familia Honda, doi membri de vaza se prezinta la Los Angeles, in varianta hibrida. Varianta premium, Acura RLX are o versiune Sport Hibrid de 377 CP, tractiune integrala si transmisie cu sapte trepte, sau una de 310 CP cu o cutie automata cu 10 trepte.
La un pret mai accesibil, aceeasi tehnologie hibrid va fi disponibila la modelul Accord (specificatii tehnice).
db