Ce se intampla cu autonomia autovehiculelor electrice cand temperatura exterioara scade?

10 noiembrie 2018



O intrebare freceventa pe care am auzit-o la SAB 2018 este cea din titlu, legata de impactul temperaturilor scazute asupra performantelor autovehiculelor electrice, in special temerile legate de autonomie si cresterea consumului, din cauza consumatorilor suplimentari pentru incalzirea habitaclului, a scaunelor, a volanului, dezaburire parbriz, dezghetare luneta, etc.

Pentru a raspunde cat mai exact celor intresati, cu date reale obtinute in traficul de zi cu zi, am planificat ca testele de iarna din cadrul proiectul de educare electromobilistica initiat de 24auto.ro, in colaborare cu partenerii Porsib Sibiu, Casa Auto Timisoara si Inspiroline, sa se deruleze in terenul deluros din zona Sibiului, unde iernile sunt mai aspre decat la Timisoara.

Dupa primele doua saptamani de la inceperea testelor, ce contin doua componente, una de naveta zilnica pe traseul Sibiu – Cisnadie si retur, si test drive-uri cu soferi amatori interesati de experienta electrica, am colectat primele date care indica la ce ne putem astepta in iarna ce bate la usa.

Temperatura a fost in scadere in ultima saptamana si pentru conditii cat mai apropiate de realitate, am stabilit confortul pentru ocupanti ca fiind o prioritate, climatizarea fiind reglata la +21 grade Celsius.

Consumul de dimineata a crescut pana la un maxim de 22,3 kWh/100 km, cu automobilul rece, climatizarea, incalzirea scaunelor, a volanului si dezghetarea parbrizului si lunetei pornite si drumul in urcare intre Sibiu (orasul de jos) si Cisnadie.

Media consumului pentru toata saptamana a fost 13,1 kWh/100 km, foarte apropiata de cea din saptamana precedenta, cand am inregistrat un consum mediu de 13,2 KWh/100 km, costurile mentinandu-se sub 8,15 lei/100 km.

Pentru saptamana viitoare ne propunem utilizarea functiei de preincalzire a automobilului, care poate fi programat ca la ora de plecare sa fie incalzit la temperatura dorita, ceea ce duce la vizibilitate optima de la pornire, cu toate suprafetele vitrate si oglinzile dezghetate si interiorul incalzit. Functia de preincalzire poate fi utilizata pe perioada cat automobilul este cuplat la priza de incarcare si a fost utilizata experimental doar joi, 8 noiembrie, in prima zi cand temperatura a coborat sub 5 grade Celsius.

Impactul consumatorilor suplimentari de incalzire reiese din comparatia consumului mediu, obtinut pe aceeasi distanta, acelasi traseu, aceeasi utilizatoare:

  • 15,0 kWh/100 km cu Ioniq-ul preincalzit
  • 22,3 kWh/100 km cu toti consumatorii de incalzire conectati pe durata navetei de 17 km

 

Opinia electromobilistului:

In masura in care doriti sa aflati consumul sau alte date despre comportamentul automobilului nostru de test in anumite conditii de exploatare, care sa fie cat mai apropiate de nevoile proprii,  va rugam sa ne comunicati intrebarile sau sugestiile dumneavoastra pe adresa electromobilitate@24auto.ro sau pe pagina 24auto.ro de pe Facebook. Multumim anticipat pentru colaborare.

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *