SAB editia 2018, bilant electromobilistic

23 octombrie 2018



Cortina s-a tras peste spectacolul automobilistic din acest an, la Salonul Auto Bucuresti, si din punctul de vedere al automobilistului dornic de informatii despre oferta de autovehicule electrice, consideram ca a fost un succes. Ideea organizatorilor, de a concentra intr-un spatiu dedicat mai multe modele electrice, a fost intampinata de public si presa cu mult interes, comparatiile clasice de cilindree, cuplu si putere, facand loc in acest spatiu inedit noului dialog despre autonomie, durata de incarcare si mai ales… pret.

Oricat am fi de entuziasti de usurinta cu care se conduc automobilele electrice, de avantajele economice pe termen lung, de eliminarea poluarii din centrele urbane aglomerate, trebuie sa recunoastem ca, asa cum s-a intamplat la introducerea oricarei tehnologii noi, preturile raman deocamdata mari.

Va mai aduceti aminte de primele telefoane mobile?

Martin Cooper cu prototipul inventiei din 1973, un telefon mobil cu durata de functionare 35 minute si o baterie ce necesita 10 ore pentru incarcare.

Sau poate de primele camere digitale?

Prima camera digitala, al carei design original a aparut in revista Popular Electronics, februarie 1975

Pretul automobilelor electrice este in prezent mai ridicat decat cel al unor modele, echivalente ca performanta dinamica, echipate cu motoare cu ardere interna, dar pe masura ce acumulatorii se ieftinesc, volumul productiei creste si noi producatori de autovehicule electrice apar in peisajul concurential global, preturile se vor aseza si ele pe categorii accesibile unui numar mai mare de cumparatori.

Pana atunci, noua tehnologie are nevoie fie de suport, fie de constrangeri, ideal fiind un pachet echilibrat cu ambele componente. Strategia de sustinere adoptata de Norvegia a facut ca aproximativ jumatate din achizitiile de autovehicule noi sa fie electrice.

Dupa 20 de ani de subventionare a firmelor producatoare de automobile electrice, China a introdus in primavara  acestui an o legislatie care impune vanzarea esalonata a unei anumite cote de autovehicule electrice, de la 10% in 2019 pana la 20% in 2025. Ca in Marea Britanie sau Franta, si in China se discuta despre un termen limita, dupa care vanzarea de automobile noi cu motoare cu ardere interna sa fie interzisa.

Asa cum s-a subliniat si la inaungurarea SAB, Romania ofera in prezent una din cele mai generoase subventii, 45.000 de lei, pentru automobile electrice, care combinata cu tichetul Rabla Clasic ofera un ajutor substantial celor ce opteaza pentru un automobil pur electric.

Despre efortul echipei ce doreste sa asambleze mini automobile de oras electrice la Baia Mare am scris in repetate randuri, fiindca in ciuda dimensiunilor mici, propunerea de a calatori electric cu 3 lei/100 km a fost irezistibila pentru multi vizitatori, care au venit pregatiti cu bani sa ia “buburuza” cu ei acasa, dupa ce au vazut-o in emisiunile TV din primele doua zile ale SAB.

Despre dialogul din stand dedicat electromobilitatii cu vizitatori, jurnalisti si reprezentanti ai dealerilor prezenti la salon vom mai scrie pe larg, fiindca ne-au dezvaluit in direct temerile generate de numeroasele necunoscute legate de noile autovehicule electrice. Chiar daca prin proiectul nostru de educare electromobilisitica am oferit in prima luna posibilitatea de a conduce sau calatori cu un automobil electric unui numar de peste 50 persoane, suntem constienti ca este doar o picatura in marea de curiozitate starnita de silentioasele aparitii noi pe strazile oraselor din Romania.

Interesant este si dialogul ce continua cu vizitatorii dupa incheierea misiunii noastre la SAB. Un exemplu este A.C., “un antrepenor vechi de pe plaiuri Dambovitene, dar vigilent la nou”, care ne scrie, printre altele:

“Chiar va rog sa ma tineti la curent cu oricare alt model romanesc de EV , pur sange sau nu. Eu stiam de la un TIB de acum trei ani, despre o firma autohtona care propunea un Logan 100% electric la 10.000 de euro. Ce stiti despre ei?”

Daca este vorba de firma Prime Motors, cu al carei COO (chief operating officer), dl. Pastuhov Cristian, am avut placerea sa discutam la standul firmei de la SAB, vom reveni cat de curand cu detalii.

Multumim pentru interes si, asa cum am facut-o in repetate randuri, oferim spatiu gratuit tuturor celor ce doresc sa se faca cunoscuti pentru activitati legate de ecosistemul electromobilistic. Sunt binevenite informatii despre autovehicule electrice, subansable si componente, acumulatori, statii de incarcare, service si intretinere, echipamente dedicate automobilelor electrice si software.

La fel de binevenite sunt informatiile despre initiativele bazate pe automobile electrice din campionatele de automobilism si cele de demonstratie si educare de la ATA (Academia Titi Aur).

Multumim organizatorilor SAB pentru oportunitatea de a participa la noua intiativa si ne bucuram de pe acum de dialogul electromobilistic de la editia SAB 2019.

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *