Cote de vanzare impuse si strategii de evitare a penalizarilor stabilite de guvernul de la Beijing

16 noiembrie 2018



In articolul dedicat Salonului Auto de la Beijing, din primavara acestui an, informam despre noua legistlatie chineza, care stabileste, incepand din anul 2019, cote mimine de vanzare pentru autovehicule NEV (new energy vehicles), in principal electrice. Din totalul vanzarilor, 10% trebuie sa indeplineasca criteriile NEV in 2019, 12% in 2020 si 20% pana in 2025.

Un an este un termen foarte scurt in industria auto, daca nu exista in productie sau faza avansanta de omologare un automobil care sa indeplineasca noile specificatii. Alternativa, cu care sunt amenintati producatorii si importatorii in China, reprezinta penalizari usturatoare sau costurile legate de achizitionarea unor “credite verzi”, de la producatorii ce depasesc scorul NEV.

Un recent articol Bloomberg atrage atentia asupra strategiei prin care patru producatori globali, Toyota, Fiat, Mitsubishi si Honda, vor vinde acelasi automobil electric produs in prezent de firma chineza GAC (Guangzhou Automobile Group), intr-o incercare de atinge cota impusa pentru 2019. Cele patru modele vor utiliza aceeasi caroserie si se vor diferentia prin grupul propulsor.

Toyota va vinde o varianta pur electrica a SUV-ului GS4, in timp ce Mitsubishi va oferi varianta electrica si un hibrid plug-in. Fiat si Honda planuiesc variante hibride ale aceluiasi model. Toate vor purta pe capota sigla marcii Trumpchi (da, Trumpchi, nu este nici gluma si nici greseala) apartinand grupului GAC si numele partenerului global in partea din spate a SUV-ului. Varianta comercializata de Mitsubishi denumita Eupheme, va costa aproximativ 17.700 euro, iar cea comercializata de Toyota, botezata ix4, va incepe de la 20.800 euro.

Conform legislatiei actuale din China, producatorii si importatorii trebuie sa realizeze un scor NEV, calculat pe baza numarului de automobile cu emisii zero si emisii scazute, incepand din ianuarie. Companiile care nu ating scorul din vanzarile proprii pot achizitiona “credite verzi” de la alti producatori.

Chiar daca stratagema celor patru firme impreuna cu partenerul GAC va fi acceptata de autoritati, suntem convinsi ca micile startup-uri dedicate productiei de autovehicule 100% electrice asteapta cu nerabdare cumparatorii de “credite verzi”, exact asa cum a procedat Tesla in California.

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *