Startul lent in tranzitia spre electrificare pare sa fie istorie in grupul Volkswagen. Toate anunturile facute in ultima vreme de Herbet Diess, CEO din aprilie 2018, indica ca acceleratorul proiectelor electrice este apasat la maximum si ca finantarea aprobata recent de Consiliul de Administratie va fi pusa la lucru imediat.
Dupa anuntul ca trei fabrici germane vor fi reutilate pentru productia de automobile electrice si demararea constructiei alteia cu acelasi scop in Shanghai, aflam cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles, ca si in SUA Grupul Volkswagen este in cautarea unei locatii pentru o noua fabrica destinata productiei de autovehicule electrice.
Modelul ce urmeaza a fi produs nu a fost inca divulgat public, dar speculatiile se indreapta catre un model in gama Tesla Model 3, cu scopul de a contracara acapararea totala a pietii americane EV de catre Tesla.
In paralel cu declaratiile legate de noua fabrica, Grupul Volkswagen a lansat la Los Angeles conceptul Audi e-tron GT, un posibil concurent si o provocare pentru Model S. Construit pe aceeasi platforma electrica premium ca si Porsche Taican, cu performante foarte asemanatoare si aceeasi posibilitate de incarcare rapida la 350 kW, viitorul e-tron GT a uimit audienta de la salon cu un design curajos, care indica fara echivoc apartenenta la familia Audi, prin asemanarea siluetei cu cea a indragitului model A7.
Deocamdata schimburile de amabilitati si respectul dovedit de designerul de la Audi, Marc Lichte, care recunoaste ca a admirat solutiile inovative aplicate pentru Tesla Model S, sunt fair play si elegante.
Asteptam replica echipei Tesla, care are mainile ocupate cu patru proiecte majore (Model Y, un pickup, camionul Semi si noul Roadster), dar cu siguranta se gandeste la improspatarea lui Model S, introdus publicului in 22 iunie 2012.
db