Asa cum poate va amintiti, primul automobil electric utilizat in cadrul proiectului de educare electromobilistica initiat de 24auto.ro impreuna cu partenerii Casa Auto Timisoara, Porsib Sibiu si Inspiroline a ajuns saptamana trecuta pe frumoasele meleaguri ale Sibiului si a trecut saptamana aceasta de 3.100 km, la sapte saptamani de la demararea etapei a doua a proiectului.
Dupa mersul pe autostrada cu pilotul automat setat la 120 km/h si o ascensiune la Paltinis, am inregistrat un consum mediu de 13,2 kWh/100 km, care este cu 14,6% mai mare decat valoarea indicata in specificatia tehnica a modelului Hyundai Ioniq, dar mentine costul energiei electrice consumate in limite rezonabile, putin peste 8 lei pentru 100 km.
In prima saptamana la Sibiu, in paralel cu test drive-uri oferite celor interesati, un total de sapte amatori, am urmarit sa intelegem economiile realizabile cu un automobil electric pentru naveta zilnica pe traseul Sibiu – Cisnadie. Dupa ce vom acumula suficiente date, pentru a fi statistic relevante, vom publica informatiile legate de acest test de iarna in teren dificil si de lunga durata.
Cateva dimineti reci, cu caldura pornita in masina, in scaune si in volan au plasat consumul mediu realizat de Ioniq exact la aceeasi valoare, 13,2 kWh/100 km, inregistrata si saptamana trecuta, pe autostrada plus la Paltinis.
Este interesant de remarcat ca diferenta de altitudine intre Sibiu (415 m, in orasul de jos) si Cisnadie (454 m) a determinat un consum mai mare cu pana la 38% dimineata pe traseul Sibiu – Cisnadie, decat dupa amiaza, la revenirea acasa. Media consumului beneficiaza de recuperarea de energie la revenirea spre Sibiu, rezultatul fiind 12,6 kW /100 km, reprezentand 7,8 lei/100km, si se mentine in limite inregistrate si in terenul plat de la Timisoara.
Mai trebuie sa mentionam ca stilul de conducere a influentat consumul mai mult decat frigul si diferentele de altitudine. In timpul unui test drive de 67 km, din 2 noiembrie, s-a atins din nou „recordul” obtinut si la Timisoara, de 16 kWh/100 km, cu mult peste medie, iar in ziua urmatoare pe o distanta de 24 km s-a inregistrat un minim absolut de pana acum, de 8,8 kWh/100 km, premiat de „Ionica” cu o steluta pe ecran.
db
PS: Desi am spus ca preferam sa nu stim… iar ne trece prin cap intrebarea „cum a reusit echipa de la importator sa atinga un consum de 28,9 kWh/100 km, inainte de livrare?”