Mazda, amenintata cu amenzi in Comunitatea Europeana

15 noiembrie 2018



Mazda este unul dintre producatorii mici de automobile pe plan global, dar cu un segment de cumparatori extrem de dedicati si fideli. Cresterea continua a vanzarilor in Europa, care reprezinta in prezent 20% din totalul vanzarilor firmei in lume, a generat venit suplimentar, dar si batai de cap pentru viitorul apropiat.

In asteptarea lansarii, la Salonul de la Los Angeles, a noii Mazda3, echipata cu un motor pe benzina cu solutii originale de aprindere combinata, prin comprimare si cu scanteie, denumit SCCI (spark-controlled compression ignition), Mazda priveste cu ingrijorare spre anul 2020, cand noile norme de reducere a emisiilor poluante in Comunitatea Europeana vor veni cu amenzi semnificative pentru mica firma japoneza. Declaratiile anti electrificare din urma cu cativa ani au fost inlocuite de o colaborare cu Toyota, mizand pe succesul continuu de peste 20 de ani ai hibrizilor.

Recent, Mazda informa investitorii ca pentru a contracara impactul financiar al penalizarilor din Europa a “pus de o parte” 10 miliarde de yeni (78 de milioane de euro), fiind cel mai puternic lovita dintre toti producatorii japonezi, datorita succesului inregistrat de actuala gama de modele crossover si SUV, cu mare priza la public, dar cu consum mediu pe flota si emisii mai ridicate de CO2.

Vestea buna pentru fanii marcii si pentru electromobilisiti a venit odata cu prezentarea strategiei pe termen lung, cand dl. Akira Marumoto, CEO,  declara ca pana in 2030 toate modele vor fi electrificate, majoritatea hibrid si plug-in hibrid, care vor reprezenta 95% din gama produsa. Modelele electrice si cele echipate cu range extender (cel mai probabil, cu motor rotativ) vor alcatui diferenta de 5%.

Noua Mazda3 va reprezenta o etapa de tranzitie in istoria firmei, nu doar prin design, desprins de linia initiata de Franz vonHolzhausen, talentatul designer care a improspatat linia Mazda incepand din 2005, cu doua concepte memorabile Kabura si Furai (foto), inainte de a se muta la Tesla in 2008, unde a creat modelele S, X, 3 si noul roadster.

Construita pe o platforma cu totul noua, cu rigiditate sporita si greutate scazuta, noua Mazda3 este echipata cu unul dintre cele mai revolutionare motoare pe benzina dintre noile aparatii in secolul XXI, denumit Skyactiv-X, cu performante crescute si consum redus cu pana la 30% fata de un motor clasic de aceeasi cilindree, ce va fi combinat cu un sistem hibrid.

Promisiunea unor performante echivalente cu motorul de 2,5 litri clasic pe benzina, dar cu consum apropiat de cel al unui diesel de 1,5 litri este extrem de incurajatoare pentru public, dar mai ales pentru firma Mazda, in cautarea unei solutii de a reduce consumul mediu al flotei europene, pentru a evita amenzile ce o ameninta incepand cu anul 2020.

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *