Privind imaginea alaturata, reprezentand modelele asamblate in Canada in anul 2017, este greu de crezut ca livrarile masive de Tesla Model 3, in trimestrul III 2018, au dus la o crestere spectaculoasa a segmentului electric si plug in hibrid, care reprezinta in prezent 8,3% din totalul vanzarilor de autovehicule noi.
In provinciile cu rata cea mai mare de adoptie a electromobilitatii, British Columbia si Quebec, segmentul electric din totalul vanzarilor de automobile a atins 15,4% respectiv 9,8%, ceea ce reprezinta mai mult decat California, statul cel mai cunoscut pe continentul nord american pentru promovarea autovehiculelor cu zero emisii.
Cele mai cumparate 5 modele electrice sunt produse in tara vecina SUA, cu Tesla (S, X si 3) conducand in topul pe marci, cu aproape 44% din totalul de vanzari electrice, urmat de Nissan Leaf si Chevy Bolt.
Echipa de la fleetcarma analizeaza vanzarile din Canada si ajunge la concluzia ca in primele trei trimestre din 2018 s-a inregistrat o crestere cu 158% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu peste 13.000 de autovehicule electrice vandute in trimestrul III. Daca ritmul actual al vanzarilor se mentine pana la sfarsitul anului, in Canada se vor vinde in 2018 mai multe autovehicule electrice decat in ultimii tei ani, 2015, 2016 si 2017, cumulat.
Va fi interesant de urmarit efectul eliminarii subventiilor pentru autovehicule electrice de catre noul guvern provincial, asupra cererii din provincia Ontario, care are cele mari mari vanzari in prezent, 2.636 din totalul de 6.670 (39,5%).
Cu toate procentele de crestere spectaculoasa, pentru a pastra o proportie realista asupra dimensiunii pietii de automobile electrice noi in Canada, am atasat graficul vanzarilor din octombrie 2018 (negru), comparativ cu aceeasi luna din 2017 (albastru), pe marci.
db